Синия овал може да стане партньор на някой от настоящите тимове
Глобалната програма на Ford Motorsport в IMSA и WEC с Ford GT е в края на четиригодишния цикъл и компанията обсъжда варианти в каква посока да продължи развитието си. Бумът на електрическите автомобили неминуемо ще окаже ефект върху крайното решение на Марк Ръшбруук и затова Формула Е изглежда напълно логична опция, особено след като плановете за електрификация на Световния рали крос шампионат удрят на камък.
„През 2018 г. следихме изкъсо най-различни типове състезания, за да разберем какви налични опции има за електрифициран моторспорт, без да има значение дали става дума за хибридни или за изцяло електрически технологии”, коментира ръководителят на Ford Performance Motorsports за Motorsport.com.
„В такъв етап сме от развитието на серийните си автомобили, че за нас представлява огромен интерес да участваме в електрифициран моторспорт в близко бъдеще. Ще продължим да проучваме всички или повечето опции и очаквам решение още в началото на тази година.”
Стартовата решетка във Формула Е ще бъде запълнена в началото на следващия сезон, когато и Porsche ще се включи в шампионата със заводски тим. Това оставя пред Ford една-единствена възможност – да се присъедини към някой от настоящите тимове, които нямат ангажименти към конкурентен производител.
Другият проблем пред Ford е, че дори и да намери партньор за шестия сезон от сериите, ще трябва да работи върху подготовката на задвижващата си система едва за седмия, тъй като Синия овал не присъства в списъка с хомологирани производители, публикуван през април миналата година.