Ще се произвеждат конвенционални и електрически версии на Puma и Transit Courier
За да ускори трансформацията към изцяло електрическо бъдеще в Европа, Ford официално прехвърля собствеността на румънския си завод в Крайова на Ford Otosan. След одобрение от регулатора споразумението между Ford Europe и Ford Otosan вече е финализирано.
Заводът ще има ключова роля в плановете на Ford за ръст и електрификация на лекотоварните автомобили в Европа. Той ще съчетава производствената мощ на завода в Крайова с богатия опит на Ford Otosan в проектирането, инженеринга и производството на търговски автомобили,
„Ford използва стратегическите партньорства за по-ефективно използване на ресурсите, като споделя инвестиции и увеличава потенциала от експертни познания. По този начин компанията увеличава капацитета си за производство на електрически лекотоварни автомобили в Европа“, каза Стюарт Роули, председател на Ford Европа.
Ford Otosan планира да инвестира 490 млн. евро в завода през следващите три години, за да разшири производството и да превърне завода в ключов фактор за Ford по пътя към електрификация в Европа.
Ван и комби Transit Courier с конвенционално и електрическо задвижване
Следващото поколение на ван и комби Transit Courier, проектирано и разработено от Ford Otosan, ще се произвежда в Крайова с очакван старт на продажбите през 2023 г., а електрическите версии на модела ще влязат в производство през 2024 г.
Ford Otosan ще продължи да произвежда в завода си в Крайова най-продавания европейски пътнически автомобил на Ford – модела Puma, и ще стартира производството на новия изцяло електрически Ford Puma през 2024 г.
"С придобиването на завода в Крайова Ford Otosan разширява производствения си опит и възможности в международен план", каза Гювен Озюрт, генерален мениджър на Ford Otosan. "Висококвалифицираните служители в Крайова и тяхната изключителна работа в производството на някои от най-ценените продукти на Ford ще надградят историята на успеха на Ford Otosan. Крайова ще се възползва от натрупаните умения и споделени знания на Ford Otosan в проектирането, инженеринга и изграждането на лекотоварни автомобили, както и в електрификацията на Ford."
До 2026 г. Ford в Европа планира продажби на 600 000 електромобила годишно, подкрепяйки глобалната си цел за годишно производство от над 2 милиона електромобила до 2026 г.
Ford официално пое завода в Крайова преди 14 години, инвестирайки 2 млрд. долара и превръщайки го в най-модерна производствена база на компанията.
Споразумението ще засили позицията на Ford Otosan като най-големия производител на лекотоварни автомобили в Европа и ще разшири дейността на компанията в международен план, за да създаде устойчива стойност за своите акционери. С добавянето на завода в Крайова общият годишен производствен капацитет на Ford Otosan ще надхвърли 900 000 автомобила.
Ford Otosan е съвместното предприятие на Ford, в което Ford и Koç Holding са мажоритарни акционери, и е едно от най-дългогодишните и успешни съвместни предприятия в световната автомобилна индустрия.
Други европейски бази за електрификация
Ford преустройва също и производствените линии на завода си в Кьолн, Германия, за да произвежда електрически пътнически автомобили от 2023 г., като стойността на проекта е 2 млрд. долара.
Само преди няколко дни Ford потвърди, че е избрал завода си във Валенсия, Испания, за предпочитано място за сглобяване на модели, базирани на следващо поколение архитектура за електрически автомобили. След одобрение от властите заводът във Валенсия ще може да произвежда революционни електрически и свързани автомобили от края на това десетилетие.