Компанията произвежда модела във Валенсия, Испания, заедно със S-Max и Galaxy
Ford отрича, че ще внася Mondeo в Европа от Китай, след като приключи производството на автомобила от средния клас в Испания.
Ford заяви пред доставчиците, че планира да премести производството на Mondeo и североамериканския аналог Fusion от Испания и Мексико през 2020 г. и да консолидира световното производство на седаните в Китай, съобщи Reuters в сряда.
"Ние нямаме планове да изнасяме следващото поколение Fusion / Mondeo от Китай в Северна Америка и Европа." Fusion / Mondeo са важна част от гамата серийни автомобили на Ford. Подробна информация за следващия Fusion / Mondeo ще обявим на по-късен етап. "
Ford произвежда Mondeo във Валенсия, Испания, заедно с минивановете S-Max и Galaxy, лекотоварните модели Tourneo Connect и Transit Connect и кросоувъра Kuga . Ford каза миналата година, че ще инвестира повече от 750 милиона евро във Валенсия, за да произвежда новото поколение Kuga.
Промяна на продуктовата политика
Главният изпълнителен директор на Ford Джим Хакет предприе редица стъпки, за да намали производствените разходи на автомобилния производител и да пренасочи продуктовата гама от седани към SUV и кросоувъри, особено в Северна Америка.
Продажбите на Fusion в САЩ спаднаха с 22% тази година, докато продажбите на Mondeo в Европа са намалели с 21%.
В момента Ford прави Mondeo в Китай за този пазар като част от продукцията на смесеното предприятие Changan Ford.
Fusion се произвежда в Хермосило, Мексико. Не е ясно кой автомобил ще заеме мястото на Fusion. Освен това Ford сглобява Lincoln MKZ, който споделя платформата с Fusion на същата монтажна линия. Миналата седмица Ford разкри плановете си да произвежда електрическа кросоувър в своето друго предприятие в Мексико, в Куаутитлан, откъдето понастоящем излиза компактната Fiesta.
Ford заяви по-рано тази година, че северноамериканският Focus ще бъде внасян от Китай, вместо от Мексико, като по този начин ще спести 500 милиона долара.
Краят на производството на Focus в Мичиган се превърна в тежък проблем за Ford, след като президентът Доналд Тръмп многократно атакува плановете за работата на завода в Мексико по време на кампанията му през 2016 г.