Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ford показа робот куриер

28.05.2019 10:51

Роботът се държи в сгънато положение в товарното отделение на автомобила

Сред многобройните роли на автономните автомобили има куриерска услуга, доставка на поръчки, било то храна от ресторант или стоки от онлайн магазин. Но ако няма водач, кой ще донесе стоките от микробуса до вратата на къщата? Въпросът може да бъде решен по различни начини. Да кажем, клиентът ще вземе поръчаната храна от самия автомобил, като отвори кодираното товарно отделение. Но има случаи - или в дома няма никой, или човек не може да излезе в момента. За такива случаи Ford, в сътрудничество с Agility Robotics, измисли робот за доставка.

Роботът се държи в сгънато положение в товарното отделение на автомобила. Той сам се подготвя за работа на мястото за доставката , след това взима кашон и го носи до прага на къщата.

В САЩ куриерите често оставят пратките пред заключената врата, ако домакините отсъстват в момента. Тази практика продължава да съществува, въпреки че понякога води до загуби.

Ходещият робот влиза в нашето зрително поле, защото е замислен като органично допълнение към автономния автомобил. Според специалистите на Ford тази техника ще позволи на автономните превозни средства да направят трудната стъпка на доставката от пътя до вратата, като по този начин логично предполага отсъствие на хора куриери. Сегашният двукрак механизъм, наречен Digit-1, е експеримент, който демонстрира това развитие на услугата.

Роботът е в състояние да заобикаля препятствия, да възстановява равновесиео след инцидентен сблъсък, да се изкачва по стълби, да носи предмети с тегло до 18 кг.

Най-неочакваното: сътрудничеството на куриерския робот с автомобила не приключва „хуманоидното” му пътуване в багажника на автономния автомобил. Хуманоидният робот използва фотоапарати и автомобилни радари, както и изчислителната си мощ, за да намери най-добрия начин за да стигне до дома. Автомобилът, който пристига с товара, прави карта на района и я споделя с робота. Но той е оборудван със собствен набор от камери и лидари и изкуствен интелект. Взаимодействието с автомобила му позволява да изпълнява задачата си още по-ефективно.

Коментари
comments powered by Disqus