Технологията Automated Valet Parking бе показана от Nissan, Daimler, BMW, Volkswagen и др.
Да се помогне на шофьорите да намерят място за паркиране бързо и без излишно натоварване на теория този проблем е решен от технологията на Ford - Collaborative parking. Става въпрос за събиране на данни от сензорите за паркиране на всички автомобили, които са на едно и също място и се комбинират, след което информацията отива в собствените им системи за наблюдение на паркоместа. Резултатът трябва да бъде интерактивна карта, където свободните слотове са оцветени в зелено, а заетите - с червено. Отделно може да бъдат маркирани безплатни или по-евтини места, ако има такива.
Според проучване сред 2039 британци, проведено от Ford в периода 12 и 18 март тази години, търсенето на свободно пространство в големи официални паркинги отнема на водачите годишно общо повече от един ден. "Синият овал " смята, че е по-добре това време да бъде прекарано по-полезно.
Ford е един от участниците в консорциума UK Autodrive, спонсориран от правителството на Обединеното кралство. На програмата са предоставени 20 млн. паунда, а "съвместното паркиране" е част от нея.
Разбира се, чe проектът на Ford е спорен. Да пипа в електронните мозъци на чуждите автомобили, извличайки правилните данни, Ford изобщо не иска. Оказва се, че на шофьорите трябва да бъдат предлагани стимули и задължения. В същото време, в ерата на автопилота автомобилите ще бъдат в състояние да намират място за паркиране без участието на шофьора. Технологията Automated Valet Parking бе показана от Nissan, Daimler, BMW, Volkswagen и др. Едва ли проектът Collaborative parking ще издържи в тази конкуренция.