Детройтският гигант отчете 8.7 млрд. долара загуба за тримесечието
Гигантът Ford Motor ще преразгледа основно концепцията на северноамериканския си бизнес, като това ще включва и пренасяването към щатския пазар на шест малки модела на европейското подоление. От втория най-голям детройтски производител обявиха намеренията си веднага след оповестената нетна загуба за втората четвърт на годината в размер на 8.7 млрд. щ. долара. Европейските модели ще заменят част от големите пикапи и SUV, на които Ford наблягаше на американския пазар, но чието търсене спадна драстично покрай петролната криза.Компанията възнамерява също да ускори колкото е възможно завършването на новия, икономичен V6 двигател. Говорителят на Ford обаче отхвърли спекулациите, че се обмисля и закриване на поделението за луксозни автомобили Mercury.
"С тези ходове ние ще отговорим на бързо променящата се бизнес среда", коментира изпълнителният директор на Ford Алън Мълали.
Продажбите на Ford Motor в Щатите се свиха с 14 на сто за първата половина на 2008 година, като за юни сривът надхвърли 28 на сто - рекорден показател от над четвърт век насам.
За разлика от североамериканския клон, европейското поделение на Ford, което залага на компактни и икономични модели, продължава да поддържа ръст в продажбите независимо от свиващия се пазар на Стария континент.
Междувременно шведската компания за луксозни автомобили Volvo, която също е собственост на Ford Motor, отчете 120 млн. долара загуба за второто тримесечие (преди данъчно облагане) - с 30 млн. повече от същия период на миналата година.