Съвременните тенденции изискват да се използва и да бъде преработено всичко
3D принтирането както на пластмасови, така и на метални компоненти на автомобила постепенно намира все по-голямо приложение в индустрията. Ford не прави изключение. Но след такъв процес остатъците остават. Съвременните тенденции изискват да се използва и да бъде преработено всичко, което е възможно. И така, Ford, заедно с HP, бяха първите, които измислиха и внедриха начин за използване на такива отпадъци в полза. Вместо депо, сега те се превръщат в части за серийни пикапи.
Сега в автомобилната индустрия става дума за 3D печат и прототипи на части, и инструментална екипировка, и някои инструменти за производство, и дори отделни елементи на серийни (малки) модели.
Първото приложение на новата технология са инжекционно формовани скоби за горивни тръби за Ford Super Duty F-250. Ford казва, че "вторичните" части са с 10% по-евтини от конвенционалните, докато те са със 7% по-леки и имат по-добра устойчивост на химикали и влага.
В проекта участват и компаниите SmileDirectClub (произвежда алайнери за изправяне на зъби на 3D принтери на HP), Lavergne (специалист по пластмаси и смоли събира полимерни отпадъци 3D печат от Ford и използвани алайнери, превръщайки ги във висококачествени гранули, подходящи за инжектиране автомобили) и ARaymond (доставчик на Ford, който директно произвежда нови части за автомобили от рециклирани гранули).
Ford казва, че възнамерява да разширят технологията и на други модели освен F-250 и вече са идентифицирали десет скоби, които биха могли да бъдат направени от остатъци от прах от 3D печат и други полимерни отпадъци (облицовки, отхвърлени части).