Актуалното обновяване е чисто технологично, външният дизайн не е променен нито на йота
Дизелите 2.0 TDCi (120, 150, 180 к.с.) и турбоверсията им (210 к.с.) отиват в миналото. На тяхно място идва агрегатът 2,0 EcoBlue (120, 150, 190 к.с.) плюс Biturbo (240 к.с.). Негов основен партньор става усъвършенствана осемстепенна автоматична трансмисия, а за по-слабите мотори се предлага шестстепенна механична предавателна кутия.Задвижването на четирите колела е възможно само при двигателите с мощност 150 и 190 к.с. Бензиновата лига е представена от 1,5 EcoBoost (165 к.с.) с ръчни предавки. С такива двигатели отсега нататък ще се предлагат в Европа компактните ванове Ford S-Max и Galaxy, които не се продават в САЩ или Русия.
Актуалното обновяване е чисто технологично, външният дизайн не е променен нито на йота. Време е за обновяване, в края на краищата S-Max (на снимката във версия Vignale) бе променен преди четири години, а неговият братовчед Galaxy преди три.
Седемместният Galaxy на цена от 29 390 евро се продава в ЕС едва едва. През 2017 г. са продадени 15 209 автомобила или по около 1000 бройки месечно. При Ford S-Max (27 290 евро) нещата вървят по-добре: 35 275 единици през 2017 г. и повече от две хиляди клиенти на месец.
И двата минивана с два педала вече са на разположение с адаптивен круиз контрол със Stop & Go функция. Функцията за мониторинг на мъртвата зона BLIS вече е по-ефективна, доколкото е способна да открива други автомобили на разстояние от 18 метра. За подобряване на видимостта на водача е призвана системата Clearview с миещи дюзи миене на предното стъкло, монтирани вътре в чистачките. Топ версията Vignale вече е оборудвана с технология за активно неутрализиране на шума. Палитрата от цветове на каросерията е увеличена с нюансите Chrome Blue и Diffuse Silver.