Плановете предвиждат електромобилите да се предлагат само онлайн и на фиксирана цена
Ford възнамерява в бъдеще да разпространява своите електрически автомобили само чрез директни продажби – като Tesla. Това съобщи главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли.
От Ford обявиха радикално променена система за продажби на електрическите автомобили на марката – поне за северноамериканския пазар. Главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли очерта съответната перспектива в реч на годишната конференция за стратегически решения „Бърнстайн“.
Фарли планира да предлага в бъдеще електрически модели на Ford, като новия пикап F-150 Lightning (на снимката), само чрез онлайн продажби. Типичните преговори за цена при покупка на автомобил също трябва да бъдат премахнати. Предложенията ще бъдат само на фиксирана цена. Фарли има предвид система за продажби, подобна на създадената от Tesla. В случай на покупка продуктът се доставя на клиента директно от завода. Мениджърът предвижда, че ще настъпи масивна консолидация в традиционната търговия на дребно. Съществуващите дилъри ще трябва да променят значително своето мислене, ако желаят да останат в бизнеса. Фарли иска също да реализира големи спестявания от рекламата на електрически автомобили.
Директните продажби спестяват пари на производителите
Около 2000 долара разходи за продажба на всяко превозно средство могат да бъдат спестени с директно продаване, изчислява Фарли. Маржът на печалбата ще се увеличи съответно. Въпросът кога би трябвало да се реализират вече обявените планове, остава напълно открит. Това важи и за въпроса дали новата дистрибуторска система може да бъде разширена до други пазари извън Северна Америка.
Едва през март 2022 г. Ford обяви, че ще отдели традиционния бизнес с модели с двигатели с вътрешно горене от обещаващия електрически бизнес. В бъдеще електрическото подразделение ще се отправи на далечно плаване под името Model E, двигателите с вътрешно горене ще бъдат у дома си под марката Ford Blue.
Заключение
Ford възнамерява да продава своите електрически автомобили само онлайн и на фиксирана цена, следвайки модела на Tesla – поне в Северна Америка. Директните продажби имат за цел да увеличат маржа на печалбата. Много дилъри вероятно ще отпаднат от бизнеса.
Текст: Ули Бауман
Снимка: Ford