Потенциалните кандидати са три китайски автомобилни компании.
Американският гигант Ford Motor започна да събира оферти от потенциални купувачи за шведската си марка Volvo, като очакванията са сделката да приключи някъде към края на тази година. Повечето анализатори обаче подчертават, че интересът едва ли ще е голям покрай сериозните въпросителни около бъдещето на автомобилната индустрия и около финансовото състояние на самата Ford. Като сериозна спънка се очертава и промяната в политиката на китайското правителство, което напоследък обезкуражава местните автомобилни компании да инвестират навън, подтиквайки ги вместо това към консолидация.
Въпреки това "запознати" с процесите във Ford са потвърдили пред The Financial Times, че поне три китайски компании са заинтересовани от Volvo. Обсъждани са и варианти за създаването на шведско-китайски консорциум под водачеството на Стокхолм, за да се успокоят страховете на шведите от евентуално изтичане на интелектуална собственост към Азия.
Мениджърите на Volvo вече са организирали презентации за потенциалните кандидати в Лондон през последния месец. Банките JPMorgan и Citigroup консултират Ford по продажбата.
Според пазарни анализатори Ford няма шанс да се доближи до 6.4-те милиарда долара, които плати за Volvo през 1999, но дори и сделка на половината от тази цена ще е добре дошла за страдащите от остър недостиг на свободни средства американци. За разлика от конкурентите си GM и Chrysler, компанията от Диърборн все още не ползва правителствена помощ в САЩ, но вероятно ще трябва да прибегне към нея до края на годината.
Сред сигурните кандидати за Volvo е китайската Geely, твърди източник от компанията пред The Wall Street Journal, макар нейният президент Ли Шуфу да отрече, че се интересува от шведския производител. В списъка на "заподозрените" са още Dongfeng и Chang’an, които произвеждат лицензни автомобили на Volvo в Китай в съвместни предприятия с Ford.