650 к.с., 813 Нм, над 320 км/ч. Цифрите говорят достатъчно добре за това, което ни очаква при новия Ford Shelby GT500.
Сърцето на американския боец е 5,8-литровият V8 на Ford, който е оборудван с по-голям и по-ефективен механичен компресор. Почти целият силов тракт е ревизиран за моделната 2013 г., включително блокът на двигателя, цилиндровите глави, профилът на разпределителните валове, карбоновият карданен вал, съединителят и шестстепенната механична трансмисия. Охладителната система също е модифицирана, за да се справя с новите изисквания, наложени върху 5,8-литровия V8.
GT500 Performance Pack предлага още серия подобрения като електронно регулируемите амортисьори на Bilstein и торсен диференциала. Пакетът Track пък добавя към тях външен маслен радиатор за двигателя, радиатор за диференциала, както и за трансмисията. Стандартните 19-цолови колела (20-цоловите са опция) са комбинирани с нова спирачна система на Brembo с шестбутални апарати и уголемени дискове.
Мащабна ревизия има и на аеродинамичния пакет. При скорост от 160 мили в час (257 км/ч) аеродинамичната ефективност на Shelby GT500 е с 33% по-добра в сравнение с тaзи на предшественика от моделната 2011 г. Същевременно теглото му е ограничено на 1746 кг, което е с цели 123 по-малко спрямо конкурентния Camaro ZL1.
Продажбите на Ford Shelby GT500, който дебютира на автомобилния салон в Лос Анджелис, ще започнат догодина.