Ford развива специална технология за изработване на карбонови детайли, която ще позволи използването на композитния материал в серийното производство.
Напоследък подсилената с въглеродни нишки пластмаса (CFRP) намира все по-широко приложение в автомобилната индустрия заради отличната си якост и ниско тегло. Производственият процес обаче е прекалено скъп и трудоемък, което е причината технологията да се прилага единствено за автомобили от ранга на McLaren MP4-12C или Pagani Huayra.
BMW също работи в тази насока - LifeDrive архитектурата е в основата на новите i модели на компанията с електрическо задвижване. Целта на Ford обаче е CFRP да намери приложение не само в серийното производство, но и във високообемните продукции.
Новата технология на Ford бе демонстрирана в началото на тази седмица в Дюселдроф на специална конференция, чиито акцент са композитните материали. Тя е съвместна разработка с Института за автомобилен инженеринг в Аахен, Henkel, Evonik, IKV, Composite Impulse и Toho Tenax, като началото на развойната дейност е било поставено още през 2010 г., а краят на проекта е планиран за 2013 г.
От екипа на Ford са демонстрирали в Дюселдорф прототипна версия на предния капак на Ford Focus, която е с 50% по-лека от стандартната, отговаря на всички изисквания, необходими за последващото боядисване и покрива необходимите стандарти по отношение на здравина и устойчивост на усукване. Ако технологията се окаже достатъчно ефективна, тя ще бъде от решаващо значение за това Ford да изпълни целта си да намали теглото на своите автомобил с до 340 кг. до края на настоящото десетилетие.
В началото на тази седмица Ford представи още едно интересно решение, което е специално пригодено за двулитровия EcoBoost мотор на Focus ST. Sound Symposer управлява звука на двигателя, като посредством електронно контролиран клапан неговата сила може да увеличи с до два пъти. Когато обаче водачът иска да се наслаждава на тишина и спокойствие, системата почти изцяло елиминира паразитните шумове от двигателя в купето.