Компанията пристигна в страната сред първите автомобилни производители през 1995 г.
Ford и Mahindra скоро ще подпишат споразумение за създаване на ново съвместно предприятие в Индия. Контролният пакет на смесеното о предприятие в 51% ще бъде на Mahindra, а Ford ще получи 49%. Стартирането на компанията ще сложи край на независимите операции на “синия овал” в страната и може да се възприеме като “частично оттегляне” от местния пазар. Това съобщава Reuters, като цитира два анонимни източници. Очаква се сделката да бъде финализирана в рамките на 90 дни, цената обаче не е известна. Ford и Mahindra отказват официални коментари.
Mahindra и Ford вече сключиха договори за обмен на двигатели, разработване на технологии за взаимно свързани автомобили и създаване на общи модели, включително електрически.
Актуалната моделна гама на Ford за индийския пазар включва хечбека Figo, седана Aspire, компактния EcoSport, спортния модел Mustang и кросоувъра Endeavour. През 2018 г. индийското подразделение отчита печалба за първи път от осем години, като продаде 265 714 нова автомобила. Така премина бариерата от един милион нови регистрации.
Ford пристигна в Индия сред първите автомобилни производители през 1995 г. и оттогава инвестира над 2 млрд. долара в страната. Пазарният дял на Ford (един от най-бързо развиващите се в света) е само 3%. Марката произвежда и продава автомобили чрез дъщерно дружество. През 2017 г. „синият овал” създаде стратегически алианс с Mahindra за насърчаване на „нова мобилност“. През 2018 г. страните сключиха допълнителни споразумения.
Разбира се, Ford не е единственият, който се опари в Индия. General Motors и FCA бяха принудени да ограничат дейността си там. Но други концерни се движат в противоположна посока, там се развива активна дейност. Сред тях са Citroen, KIA, Hyundai, Skoda, Volvo и други. Те очакват до 2025 г. индийският пазар да нарасне до 6 млн. автомобила и ще стане третият по големина след Китай и САЩ.