Прекратява съвместното предприятие с Magna PT, осигурява 700 работни места в Кралството
Ford пое пълния контрол върху производственото на завода в Хейлууд , Мърсисайд, прекратявайки своето съвместно предприятие 50/50 с немския производител Magna PT (преди това Getrag).
Съобщението е приветствано от 700 служители на завода, чиито перспективи за работа изглеждаха несигурни, след като Ford затвори машиностроителното си съоръжение в Бридженд, Уелс, и предположи, че може да са възможни допълнителни съкращения на работната сила във Великобритания. 600-те служители на Getrag в Хейлууд вече ще бъдат наети от Ford.
През 2019 г. шефът на Ford of Europe Стюарт Роули заяви, че Brexit без сделка ще принуди компанията да "направи оценка на околната среда по отношение на тарифите и митническите въпроси", намеквайки, че присъствието му в Хейлууд - силно намалява, тъй като производството на Focus е изцяло установено в Германия - беше под заплаха.
Сега, с договорена сделка за Брекзит, Ford засилва ангажимента си към съществуващата британска работна сила, като поема пълен контрол над предиприятието в Мърсисайд, прилежаща към значителното производствено съоръжение на Jaguar Land Rover, както и към преносната си инсталация в Кьолн, Германия, която също бе споделено с Magna PT. Последният от своя страна ще поеме контрола върху споделеното съоръжение в Бордо, Франция.
В официално изявление Ford заяви: „Настоящото европейско съвместно предприятие Getrag Ford Transmissions (GFT) между Ford и Magna приключи днес - 1 март. Понастоящем Ford е едноличен собственик на предприятията в Хейлууд , Великобритания и Кьолн, Германия, докато Magna поема управлениято върху завода в Бордо, Франция.
„Като част от този процес, GFT, заедно с Ford и Magna, работи с представители на служителите и други заинтересовани страни в продължение на много месеци, за да гарантира, че са налице всички необходими мерки, за да направи преминаването възможно най-гладко.“
Първоначално заводът на Ford в Хейлууд е център на производството на седана Anglia, който проправи пътя за изключително успешния Escort. Когато този автомобил бе спрян от производство през 1998 г., Ford обявява, че производството на неговия наследник, Focus, ще се извършва в Саарлуис, Германия, а производствените линии на автомобилите в Хейлууд в крайна сметка са предадени на тогавашния Jaguar Land Rover, собственост на Ford, който все още произвежда няколко ключови модела там.
Сега завъдът за производснтво на трансмисии прави скоростни кутии за модели на Ford, а мениджърът на завода Анди Рош заяви пред Liverpool Echo, че подновеният ангажимент на компанията в предприятието намеква за големи планове за Хейлууд.
Той каза: "Сега сме убедени, че Ford идва да ни купи, че има планове за нас. Те ни взеха за цел и ще искат да инвестират - няма да ни купуват, за да я изключим. Ние вижте това като защита на работните места.
Така че всички нови работни места, които те създадат, ще бъдат служители на Ford, което е фантастично. Фантастично е да бъдеш свързан със световноизвестна компания."
Новините за осигуреното бъдеще на Хейлууд идват след звучвото съобщение на Ford, че европейската му гама ще бъде електрическа само до 2030 г. Като част от очертанията на стратегията Роули каза, че другото производствено предприятие на компанията в Обединеното кралство - заводът за дизелови двигатели в Дагенхам, Лондон - ще продължи да бъде „важна част от нашия бизнес“, тъй като дизелът все още се търси в сектора на лекотоварните превозни средства.