Първи впечатления от дизеловата версия с 95 конски сили
Пътническите версии на моделите, които у нас сме свикнали да наричаме с леко пренебрежителното прозвище „баначирки” може и да не попадат в списъците с автомобили-мечти в мислите на повечето автомобилни ентусиасти, но за сметка на това предлагат неоспорими практически качества на твърде разумни цени. Моделите от ранга на VW Caddy, Renault Kangoo, Citroen Berlingo/Peugeot Partner, Fiat Doblo и компания може и да не блестят с изискана атмосфера и завладяващ сетивата дизайн, но за сметка на това разполагат с огромно пространство за пътниците в салона, не по-малко внушетелен багажен обем, както и практични плъзгащи се задни врати. И всичко това – на съвсем смислени цени.
Ford Tourneo Connect с начална цена от 42 610 лева
Едно от особено интересните попълнения в този клас е напълно новият Ford Tourneo Connect. Дългата 4,42 метра базова петместна версия на модела е с начална цена 42 610 лева, а моделът със седем места и дълго междуосие стартира от малко под 45 000 лева. Засега дизеловите модификации на Tourneo са три, като мощността им е съотнетно 75, 95 и 115 конски сили (първите две от тях са екипирани с петстепенна трансмисия, а най-мощната разполага с шест предавки).
Мястото на водача се оказва доста по-гостоприемно, отколкото човек обикновено очаква от такъв тип автомобил – предните седалки са добре контурирани и с достатъчно надеждна странична опора за бедрата и тялото, приятно високото разположение на скоростния лост е много удобно във всекидневната употреба и като цяло ергономията заслужава много добра оценка. Нишите за предмети са щедро оразмерени и много на брой, поставките във вратите с лекота побират бутилки от 1,5 литра, а в тавана има допълнителна ниша.
Повече лек автомобил, отколкото „баничарка”
Изобщо усещането, което оставя Ford Tourneo Connect, е повече за практичен лек автомобил, отколкото за пътническа версия на товарен такъв. Вярно е, че интериорът е изработен от преобладаващо твърди пластмаси, но обективно погледнато сглобката е солидна, а изобилието от вътрешен простор и оборудването за комфорт правят пътуването дори по-удобно, отколкото в някои значително „по-елитни” модели.
Сравнително малкият дизелов мотор също се справя неочаквано добре със задвижването на тежащия над тон и половина Ford Tourneo Connect – ускорението на автомобила може и да не е точно енергично, но тягата е достатъчно уверена за нуждите на едно такова возило, еластичността е на ниво, а разходът на гориво заслужава да се окачестви като една от приятните изненади на модела: по време на теста Tourneo отчете средна консумация от едва шест литра на сто километра.
А как се представя ходовата част на Ford Tourneo Connect? Точно както и останалите ключови елементи от автомобила – без нереалистични обещания и все пак достатъчно компетентно. Повечето видове неравности биват абсорбирани без силни сътресения, страничните колебания на каросерията се придържат в рамките на добрите обноски. Дори при по-агресивен стил на шофиране задният мост с торсионно окачване запазва самообладание, а при необходимост системата ESP се намесва рано, но ефикасно. Ford Tourneo Connect се представя блестящо по отношение както на активната, така и на пасивната безопасност Caddy, а характерът му е далеч от грубите обноски на лекотоварните модели.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
По своя характер Ford Tourneo Connect се оказва радващо близък до леките автомобили – по отношение на комфорта, безопасността и пътното поведение моделът се представя също толкова впечатляващо, както и в традиционните си силни дисциплини като вътрешен обем и функционалност. Дизеловият мотор с 95 к.с. се справя достатъчно добре със задвижването на автомобила и се отличава с изключително нисък за класа разход на гориво.
Текст: Божан Бошнаков