Ford подложиха своя модел Transit Connect на лек фейслифт. В бъдеще моделната серия Transit вече ще се предлага и в специална икономична версия Econetic.
Transit Connect вече може да се похвали с нови одежди. Отвън освеженото моделно семейство се разпознава по преработената радиаторна решетка и новата форма на предната броня. Екипът от Кьолн е решил да си спести по-скъпи интервенции като променянето на съществени метални детайли отвън по каросерията. Докато преди решетката стигаше до предните светлини, сега тя е отделена от тях с малки лакирани повърхности. Под нея продължава да бъде позициониран интегрираният в бронята основен въздухозаборник, чиято форма е обърната на 180 градуса, а размерите му са нараснали осезаемо. От двете страни на споменатия въздуховод се забелязват дълбоките отвори на кръглите светлини за мъгла, чийто диаметър също е увеличен. Заедно със сегментираната по нов начин структура на стопсветлините и по-елегантните отпреди странични огледала Transit Connect се старае поне отчасти да се доближи до дизайна на леките модели на компанията.
Със същата цел от Ford са променили и палитрата от външни цветове за серията Transit. Новост е и предлаганата като опция електронна система за стабилност ESP. Въпросната по желание може да бъде допълнена от асистент за потегляне по наклон, който в продължение на две и половина секунди след отпускането на спирачния педал задържа спирачното усилие, за да има водачът достатъчно време да отпусне съединителя без нежелано потегляне по посока на наклона. Всички модели от серията Connect са снабдени с нова система за предупреждение при аварийно спиране. При отчитане на екстремно спирачно усилие функцията автоматично активира аварийните светлини, за да предупреди своевременно шофьорите на движещите се отзад автомобили.
Вътрешността прави впечатление с приветливите извивки на арматурното табло и напълно нова централна конзола с три кръгли вентилационни отвора в горната си част. Така с помощта на удобния и ергономичен волан обстановката се доближава плътно до нормалните леки автомобили.
Ford са направили промени и в нивата на оборудване.
Сега например базовото изпълнение включва дневни светлини, аудиосистема 6000 CD с дистанционно управление и завъртаща се разделителна мрежа между кокпита и товарния отсек плюс сгъваща се предна дясна седалка за превоз на дълги товари. Версият Trend от своя страна предлага светлини за мъгла, отопление на челното стъкло и огледалата, както и имитация на алуминий в интериора. Модификацията Limited се продава от Ford само за Tourneo Connect с късо междуосно разстояние. Тук в серийната екипировка влизат частично боядисани странични огледала, тонирано остъкляване, бордов компютър и парктроник.
Непроменен при Connect остава 1,8-литровият дизел, който работи все така грубо. Както и преди, задвижването може да бъде поръчано в изпълнения със 75, 90 или 110 к. с. Въпреки че двете по-силни изпълнения разполагат с филтър за сажди, TDCI агрегатът покрива само нормите Euro 4. По този показател конкурентите вече са с крачка напред. Една малка утеха: който държи на екологията, от 2010 г. ще има възможността за внос на електрическия Tourneo Connect BEV от Северна Америка. Именно там още от тази година Transit Connect се продава с 2,0-литров бензинов мотор от серията, Duratec, куплиран с четиристепенна автоматична трансмисия с функция Overdrive.
Нововъведения
При семейството на големия Transit марката Ford също представя някои нововъведения, като например серийната аудиосистема с радио и CD или твърдата разделителна преграда зад кабината. Момчетата от Кьолн представят и втората генерация на своето двойно предаване, което благодарение на управляваната по електромагнитен принцип хидравлична система трябва да работи по-ефективно и по-плавно в сравнение с досега. В бъдеще действието на системата ще може да се активира и ръчно, например при потегляне по хлъзгав терен. При скорост над 100 километра в час задвижването автоматично остава само на две колела. Доплащането за задвижването на четирите колела се очаква да варира в порядъка на 10 000 лева.
Друго ново попълнение в производствената гама на Transit е версията с намален разход на гориво „Econetic“, която е базирана на Transit FT 280 K с късо междуосие и предно предаване. Тук определен брой прости, но явно ефективни мерки имат за цел да смъкнат средния с разход с 0,9 литра на сто километра до 7,2 л/100 км. Най-радикалната и силно оспорвана промяна по автомобила е ограничаването на максималната скорост до 110 км/ч. Допълнителен потенциал за икономия на горивото идва от гумите с марка Conti и размер 215/75, които са обути на 16-цолови джанти. Механичната VMT-6 трансмисия е получила още по-дълги предавателни числа на двете си най-високи степени, за да се понижат оборотите на двигатели при бързо темпо на движение. Според Ford обаче пък първата степен е по-къса, отколкото при останалите варианти – за да улесни потеглянето. Благодарение на внушителния максимален въртящ момент от 300 Нм при 1800 об./мин Transit почти не е изгубил от чудесната си еластичност.
В случай че оборотите на двигателя не са подходящи за избраната от водача предавка, водачът бива предупреждаван от светлинен индикатор на таблото (въпросният асистент е сериен при всички версии TDCI на Transit). Индикаторът светва и всеки път при достигане на оптимален момент за преминаване на по-висока предавка. За Ford очевидно е било твърде скъпо да прибавят система Start-Stopp за още по-голяма икономия на гориво, която поетапно да доразвиват. Затова и Transit Econetic е единственият до момента транспортьор на Ford, който покрива нормите Euro 5. От Ford искат сравнително скромно доплащане за пакета Econetic, което се вписва в рамките на около 1000 лева. Друг е въпросът, дали обещаната икономия от 0,9 литра на сто километра не може да бъде постигната и по обичайния начин от опитен водач зад волана на Transit.
Текст: Андреас Волф
Технически данни
Ford Transit Connect SWB (къса база) | |
---|---|
Работен обем | --- |
Мощност | 75 к. с. при 4000 об./мин |
Максимален въртящ момент |
--- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
--- |
Спирачен път при 100 км/ч |
--- |
Максимална скорост | 110 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
8,1 л/100 км |
Базова цена | от 26 028 лв. с ДДС |