Моделът ще се конкурира с Jeep Wrangler и е доста сходен като замисъл
Аналогично на прекия си конкурент Jeep Wrangler, новият модел ще се предлага в изпълнения с две или четири врати, с демонтируем хардтоп и сериозна офроуд техника.
Bronco и Wrangler са стари съперници
Ford преустанови производството на Bronco през 1996 година - цели 30 години след премиерата на модела, но през последните години автомобилът нямаше нищо общо с класическия си предшественик, с изключение на името, разбира се. Първото Bronco от 1966 година е компактен всъдеход, който тогава се конкурира Jeep CJ (днешният Wrangler). Втората генерация Ford създава на основата на пикапите от F-серията, което напълно логично води до значително увеличение на размерите на Bronco.
Респектиращите успехи, които Jeep жъне с Wrangler в Северна Америка (само за 2019 година в Щатите са продадени над 230 000 бройки от модела!), Ford очевидно взе присърце да възстанови модела на име Bronco.
Новият Ford Bronco се завръща към корените си и по размери, дизайн и концепция силно се доближава до своя далечен прародител. Очевидно от Ford смятат да правят конкуренция и на Jeep Wrangler Unlimited, поради което моделът ще бъде наличен и в удължен вариант с четири врати. Като опция и двете версии могат да получат сериозно офроуд снаряжение.
Независимо окачване и два блокажа на диференциалите
Серийно моделът разполага с ръчно активируемо двойно задвижване, като опция има автоматизирана система за задвижване на четирите колела. Всички варианти са снабдени стандартно с понижаващ режим на трансмисията. За разлика от Jeep, Ford залагат на независимо окачване отпред вместо на класическата компановка с твърд мост. Блокажи на диференциалите се предлагат и за двата моста.
Като опция може да бъде поръчан и т.нар. "Trail Toolbox" пакет, в който са включени редица електронни спомагателни системи, сред които офроуд-темпомат, който позволява автоматичното поддържане на зададена сторост с цел водачът да може да концентрира вниманието си основно върху управлението, както и асистент за управлението, който блокира вътрешното за завоя колело и по този начин смалява радиуса на завиване. Освен това е налична и функция "One Pedal Driving". При нейното активиране подобно на електромобил ускорението и забавянето на скоростта могат да се контролират почти изцяло само с педала на газта.
От Ford обещават 29-сантиметров клиренс. Като опция Bronco ще се продава и с чудовищни 35-цолови колела. Според Ford максималната дълбочина на газене е 85 сантиметра. Защитните панели на каросерията и допълнителната защита на дъното се грижат за безопасността при шофиране в трудни терени.
За задвижването отговарят два бензинови двигателя. 2,3-литровият четирицилиндров Ecoboost мотор разполага с 270 конски сили, измерени по SAE, и с 420 нютонметра въртящ момент. По-големият 2,7-литров V6 генерира 310 к.с. и 542 нютонметра. Клиентите имат избор между механична и автоматична трансмисия, като в случая механичната е по-интересна. Тя е със седем степени, първата от които е "Crawl"-предавка с особено голямо предавателно число и е позиционирана срещу задната предавка - решение, което може да се види например във VW Iltis като заместител на понижаващ режим на трансмисията. Тази подредба на предавките позволява бързо преминаване от задна на предна скорост, което е доста полезно при нужда от измъкване от трудни ситуации. Като алтернатива има класически десетстепенен автоматик.
Интериорът изобилства от лесни за поддръжка повърхности и модерни електронни системи. Ford Bronco получава четвъртата генерация на мултимедийната система Ford SYNC, която позволява Over-the-Air-ъпдейти. Навигационната система разполага и с информация за многобройни офроуд трасета.
Ford Bronco ще се предлага с избор от пет нива на оборудване, като за базова цена в Щатите се спряга сумата от 29 995 долара, което се равнява на 26 400 евро. Очевидно и по този показател Ford се ориентират към Jeep Wrangler.
Засега поръчки за Ford Bronco все още не се приемат, а началото на производството е насрочено за първите месеци на 2021 година.