Най-мощният и най-бързият модел в историята е оборудван с 2,3-литров EcoBoost с 350 к.с.
Ford започна серийно производство на новия хечбек Focus RS. Сглобяването на автомобила започна в завода в Саарлуис, Германия.
Автомобилът се отличава от своя предшественик с нова радиаторна решетка, нов дизайн на оптиката и модифицирана изпускателна система. В допълнение колата е получила 19-инчови джанти, уголемени въздухозаборници, антикрило и заден дифузьор.
Най-мощният и най-бързият Focus в историята е оборудван с 2,3-литров EcoBoost двигател с 350 конски сили. Максимален въртящ момент на двигателя е 470 Нм метра. Моторът, както и преди, е куплеран с шестстепенна механична предавателна кутия.
Новият модел е оборудван с много еластична система за двойно предаване, която може да се прехвърля въртящия момент към задните колела до 70%. От друга страна, предоставя широк диапазон на разпределение на съотношението между задните колела - до 100% за всяко от колелата. Всичко това се прави с цел да бъде осигурено по-добро управление хечбека
Focus RS има общо четири режима на управление: Normal, Sport, Track, както и Drift. В режим Drift се активира специална калибровка на системата за двойно задвижване на колелата, която регулира разпределението на въртящия момент и улеснява влизането в контролиран дрейф. Подобен пакет от настройки се използва за първи път в сериен хечбек. Сред другите технически промени са по-твърди пружини и амортисьори, доработена изпускателна система и по-къса кормилна рейка.