Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Формула 1 генерира стабилни печалби на местните икономики

26.09.2008 13:42

Правителствата на страните, в които са се провели състезания за Голямата награда от Формула 1 през 2007 г., са инвестирали общо 275 милиона щатски долара в организацията им, което е донесло общо 1.52 милиарда щатски долара приходи за местните икономики. Това прави средна възвръщаемост на инвестицията от 553% за всяка Гран при.

Данните са от ING GP Investment Index, първото по рода си независимо проучване за финансовата способност на Гран при състезания от Формула 1 да реализират печалба. Изследването е организирано от ING, водеща глобална финансова институция и спонсор на отбора ING Renault във Формула 1, и  Formula Money, издание за финансови въпроси, свързани с Формула 1.

Изследването покрива всички състезания през сезон 2007 г. и проследява колко бюджетни (обществени) средства са похарчени от местните и национални власти за всяка Гран при, изключвайки разходите за строителство и обновяване на пистите през изминали години.  Приходите за местната икономика са изчислени на база на данни за посещаемостта. Резултатите са използвани за изчисляване на  възвращаемост на инвестицията в Гран при състезания, както и за определяне на паричните постъпления в местната икономика на всеки милион щатски долара инвестиция. Всички използвани в изследването цифри са получени  от съответното правителство и писти, или от Formula Money.  

Най-големите държавни инвестиции в организирането на състезание от Формула 1 са на страните от Близкия Изток и Азия. Правителството на Бахрейн е осигурило 45 милиона щатски долара за Гран При на Бахрейн, следвано от това на Шанхай (Гран при на Китай с 40 милиона щатски долара), Мелбърн (Гран при на Австралия с 33 милиона щатски долара) и Турция (Гран при на Турция с 30 милиона щатски долара). Обратно на това Гран при на Бразилия, Великобритания, Италия и САЩ са единствените състезания през 2007 г., които не са получили директна финансова помощ от своите правителства.

Бахрейн е държавата  реализирала най-голям икономически ефект, оценяван на 395 милиона щатски долара, следвана от Турция с 150 милиона щатски долара. Най-силно посещаваните състезания в Австралия, Малайзия, Испания и Китай са с ефект, изчислен на  около 125 милиона щатски долара. Най-нисък е ефектът в регионите на пистите „Нюбрургринг” и „Спа-Франкошан”, които са донесли средно по 25 милиона щатски долара приходи за местната икономика. От всички състезания, включително тези, които не са получили държавно финансиране, средният приход за икономиката е почти 108 милиона щатски долара за Гран при.

Най-добрият икономически ефект от инвестицията е бил за Гран при на Япония, където местното правителство на Oyama Town е  предоставило 4 милиона щатски долара за състезание, което е донесло 70 милиона щатски долара приходи за областта или 1750% възвръщаемост. Това означава, че местната икономика получава 17.5 милиона щатски долара приходи за всеки милион щатски долара държавни инвестиции. В Монако държавата получава по 17.1 милиона щатски долара за всеки един от 7-те милиона щатски долара субсидия. В дъното на класацията е Европейското Гран при на пистата „Нюбрургринг”, въпреки че дори и там, правителството отчете 167% възвращаемост на вложените средства.

Подробни графики за направените инвестиции, приходи и възвращаемост може да видите тук .

Коментари
comments powered by Disqus