Liberty Media започва да губи интерес към шампионата
През 2017 г. американската компания Liberty Media сложи точка на 40-годишното господство на Бърни Екълстоун във Формула 1. Тогава новоназначеният изпълнителен директор Чейс Кери обеща куп промени, които да модифицират облика на шампионата и да го направя по-атрактивен за съвременната действителност.
Liberty Media наистина реализира част от идеите си, но модификациите са по-скоро козметични и Формула 1 все още е в ничия земя преди мащабната промяна в техническия правилник догодина. Това е един от показателите, че ентусиазмът на американската компания започва да се изчерпва.
Според швейцарското издание Blick Liberty Media е „загубила интерес към многомилиардната си играчка“ и „саудитите чакат на вратата с пълни куфари, за да я вземат от американците“.
През последните години Близкия Изток има все по-голямо влияние върху шампионата. Саудитска Арабия попадна в календара този сезон, а заради пропадналата Гран при на Австралия се очаква и Катар да дебютира на 21 ноември. Същевременно Европа губи класически писти като „Хокенхайм“ и „Нюрбургринг“ поради финансови съображения.
Проблемът при евентуална смяна на собствеността на Формула 1 и попадането ѝ в ръцете на кралската фамилия на Саудитска Арабия е политическият отзвук, който сделката би предизвикала. Саудитите инвестират милиарди в моторните спортове, за да постигнат мечтания облик на светска държава, но човешките права в региона продължават да се потъпкват жестоко и подобни действия се следят под лупа от всички западни организации.