Развитието на технологиите в електрическата Формула Е може да има пряк ефект върху задвижващите системи от Формула 1, категоричен е спортният директор на Magneti Marelli Роберто Дала.
Темата за максималната мощност на двигателите във Формула 1 бе дискутирана надълго и нашироко миналата година. Водещата хипотеза е, че ако тя достигне приблизително 1000 к.с. като през 80-те години на миналия век, пилотите ще имат много по-големи трудности с контрола и това ще направи състезанията по-зрелищни.
Все още няма конкретна посока, която да чертае бъдещето на задвижващите системи. До 15 януари обаче производителите трябва да предоставят на ФИА своите предложения, след което Федерацията да изготви въз основна на тях и на своите виждания правилника.
Според Роберто Дала акцентът трябва да бъде поставен върху електрическите системи и Формула Е е шампионатът, от който Формула 1 може да заимства в технологичен план.
"Предизвикателството, което приехме с Формула Е, изискваше от нас да намерим технология, която да ни позволи да направим електродвигател с максимална мощност от 300 кВт", коментира Дала за британското издание Autosport. "Формула 1 ще се нуждае от по-сериозни мотори в бъдеще, от по-голяма ERS, не като настоящата със 120 кВт. Ако целта наистина е 1000 к.с., то са необходими 300 кВт."
"Продължаваме да следваме основополагащия за нас принцип във Формула Е, че трябва да развиваме възможно най-добрите технологии в съответствие с принципите на устойчивата среда и смятаме, че той е валиден и за Формула 1. Решенията, които в близко бъдеще ще бъдат приложени във Формула Е, ще насочват развитието на Формула 1. Формула Е ни дава възможност да преосмислим електрическата архитектура на автомобила много повече от Формула 1."
Дала е сигурен, че Формула 1 няма да подходи надменно и ще приеме ролята на последовател що се отнася до електрическите системи, въпреки че винаги е изпълнявала ролята на технологичен лидер в областта на моторните спортове.
"Убеден съм, че Формула 1 ще използва този опит. Убеден съм също, че рано или късно хидравличните системи ще изчезнат от Формула 1. Това, което учим във Формула Е, може да се използва не само в моторните спортове, но е приложимо и като цяло за електрическата архитектура на автомобила."
Magneti Marelli няма да участва във Формула Е през настоящия сезон, но планира да доставя двигатели на поне два отбора през следващия.