На заседание в Париж, което се състоя на 27 юни, Световният спортен съвет на ФИА взе някои решения, които ще окажат радикална промяна върху Формула 1.
Предложенията, които трябва да влязат в сила през 2011 година, включват:
Ефективност на двигателите
Да се ограничи максималната мощност на двигателите, като се постави граница върху енергийния дебит. Ще има изисквания относно цикъла на работа, в които ще бъдат включени принудителното пълнене и системите за повторно използване на енергията. Целта е термичната ефективност на агрегатите да бъде повишена с поне 20 процента.
Челно съпротивление
Отново ще бъдат позволени подвижните аеродинамични компоненти, които трябва да намалят челното съпротивление с близо 50% и по този начин да позволят запазване на сегашната скорост на болидите при значително по-ниска мощност на агрегатите.
Системи за регенериране на енергията
Енергията, която се отделя по време на спиране, ще се използва за задвижване на предната и задната ос при ускоряване. Количеството регенерирана енергия ще бъде ограничено, за да не може болидите да надхвърлят скоростта, определена като безопасна за съответните писти.
Гориво
Общото количество енергия, която се генерира при изгарянето на горивото, използвано по време на състезание, ще бъде ограничено. Целта е максимална ефективност на агрегатите. Емисиите въглероден диоксид ще бъдат намалени значително посредством въвеждането горивни смеси, които включват и биоизточници.
Изпреварване
Изпреварването във Формула 1 на този етап е затруднено от въздушното завихряне, което се получава зад предния болид и пречи на автомобила отзад. Новите правила ще включват намаляване наполовина на аеродинамичното притискане, което трябва да редуцира негативното влияние, оказвано от предния на по-задния болид. Възможна е и автоматична корекция на аеродинамичното прилепяне.
Регулации
• 1,3 – 1,5 литрови четирицилиндрови агрегати без ограничения на оборотите
• 300 кВт генерирана енергия, включително и тази от изпускателната система
• 200 кВт възстановена енергия, от предната и задната ос
• повторно използване на регенерирана енергия: 400 – 600 килоджаула за права
• биогориво
• ФИА определя и доставя подът на болидите, вероятно и някои други аеродинамични елементи
• регулируеми, установени крила и охлажданe
• автоматични настройки на аеродинамичното прилепяне, когато се следва друг автомобил
• време за една обиколка и максимална скорост, които да са аналогични на тези, постижими през 2009 година
• над 50% намаляване на консумацията на гориво
Разходи
• стандартизация на част от компонентите
• хомологация на компоненти и на модули
• рестрикции относно използваните материали
• удължен живот на отделните модули
• ограничения относно персонала и дейностите по време на състезанията
• ограничения относно използването на някои допълнителни улеснения (от типа на аеродинамичните тунели)
Желанието на ФИА е всички мерки да бъдат трансформирани в точни и детайлни регулации, които са резултат от сътрудничеството между отборите и производителите.