Целта е да се намалят гумите, които Pirelli доставя за всеки старт
В момента Pirelli осигурява по 13 комплекта гуми на пилот за всяка Гран при, което рядко остава забелязано от феновете на спорта. Това е причината ФИА да настоява за промяна в спортния правилник, която да позволи ограничаването на тази бройка, което на свой ред върви ръка за ръка с намаляване на разходите за производство на гуми и за логистика.
„Това ще бъде направено посредством оценка на въздействието от намаляване на броя гуми, като цялостната идея е да се осъществи преход към по-устойчивата им употреба в бъдеще“, гласи позицията на Федерацията. За целта догодина две Гран при ще имат нов квалификационен формат.
Понастоящем пилотите могат сами да избират какъв комплект гуми да използват в трите квалификационни сегмента. Тестовият формат обаче налага употребата на твърди в Q1, на медиум в Q2 и на софт в Q3. При мокра писта тези ограничения падат.
От 13 комплекта, които са на разположение на пилотите в една стандартна Гран при (включително и бонус комплекта софт за участниците в Q3), осем са софт, три са медиум и два – хард. За двете тестови надпревари догодина състезателите ще са ограничени до четири меки, четири средни по твърдост и три твърди комплекта.
От Федерацията допълват още, че ще определят два състезателни уикенда този сезон, в които Pirelli да тестват развойните си гуми за догодина. Това ще се случи по време на втората свободна тренировка и може да бъде комбинирано с изискването за задължително участие на новаци в подготвителните сесии.