Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Формула 1 ще се откаже от настоящите гуми

19.07.2019 13:19
Формула 1 ще се откаже от настоящите гуми

Планираната деградация на сликовете няма да е фактор през 2021 година

Съществената промяна в техническия правилник за 2021 г. няма да подмине и гумите. Настоящите 13-цолови високопрофилни ще бъдат заменени с 18-цолови нископрофилни, които визуално да приличат на стандартните серийни продукти. Те няма да имат предварително планиран живот като настоящите и ще се износват много по-бавно, ако плановете на Liberty Media и ФИА бъдат реализирани.

„Искаме гуми, които да дават възможност на пилотите да се атакуват, а не да се износват бързо и да позволяват изпреварване само в кратък времеви диапазон”, коментира Никола Томбазис, техническият ръководител на едноместните формули във ФИА.

„Настоящите гуми са такива, защото това бе заданието (към Pirelli). Мисля, обаче, че трябва да имаме нови изисквания.”

Ако промяната в аеродинамиката доведе до повече изпреварвания, каквито са очакванията, планираната деградация на гумите няма да е необходима. Целта й в момента е да направи състезанията по-непредсказуеми и да увеличи възможностите за атака. 

По-издръжливите сликове автоматично ще доведат до по-малко смени, а спирането в бокса е един от най-зрелищните елементи във Формула 1. Миналия уикенд на „Силвърстоун” Red Bull счупи поредния рекорд, след като смени четирите гуми на Пиер Гасли за 1.91 секунди.

„Знаем, че нашите фенове се радват на тези 2-3 секунди в бокса, ето защо искаме да запазим спиранията. Ще е най-лесно, ако поискаме гуми като в „24 часа на Льо Ман”, но тогава ще загубим влизането в бокса”, признава главният технически ръководител на Формула 1 Пат Саймъндс. 

„Прекарах много време в разговори с част от отборите и те обещаха да ни помогнат посредством симулации. Задачата обаче съвсем не е лесна.”

„Напълно съм съгласен с Никола. През последните години искаме погрешните неща от Pirelli. Бързата деградация не е посоката, в която трябва да вървим.”

От Pirelli са категорични, че могат да предоставят такива гуми, но и че решението трябва да бъде взето максимално бързо, за да могат да отделят необходимото време за развойна дейност.

Коментари
comments powered by Disqus