Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Формула Е показа новия атакуващ режим

04.12.2018 12:09

Петият сезон в шампионата за електрически формули стартира следващия уикенд

Новите автомобили във Формула Е са по-мощни, по-ефективни, покриват цялата състезателна дистанция, което е предпоставка за повече екшън на пистата и по-вълнуващи надпревари. Промените в техническия правилник обаче вървят ръка за ръка с изменения в спортния и вероятно те ще имат по-съществен ефект върху цялостния развой на състезанията.

Ключовото нововъведение в шампионата е появата на т.нар. атакуващ режим. Максималната мощност на втората генерация автомобили във Формула Е е 250 кВт в квалификация и 200 кВт в състезание. Пилотите обаче ще имат на разположение втори състезателен режим, който ще разбърка сериозно картите, тъй като за определен период от време мощността ще достига 225 кВт.

Атакуващият режим е задължителен, като неговата продължителност и броят на активациите ще се определя независимо за всяко състезание. Отборите ще бъдат информирани от ФИА час преди старта, което ще ги затрудни допълнително стратегически.

Пилотите ще избират сами кога да се възползват от него. Те трябва да направят „заявка” посредством бутон на волана, след което да минат през специално обособена зона, разположена извън състезателната линия. Три транспондера ще следят траекторията им и ако всеки един от тях потвърди, че пилотът е преминал през зоната на активация, той ще има на разположение 225 кВт срещу 200 кВт стандартно. 

Излизането от състезателната линия първоначално ще коства време на състезателите, но впоследствие допълнителната мощност ще им позволи да наваксат и да атакуват. Предположенията за предстоящия старт в Саудитска Арабия са, че те ще имат на разположение две активации, като всяка от тях ще осигури четири минути с 225 кВт максимална мощност.

Организаторите на Формула Е са се погрижили да дадат максимално ясна представа на зрителите за използването на атакуващия режим. Виртуална графика ще показва кога състезателят преминава през определената за активирането му траектория. Хейло системата същевременно ще свети в синьо, когато мощността е 225 кВт, и в магента, когато се активира и фенбууст опцията (240 – 250 кВт).

Петият сезон във Формула Е започва на 15 декември с надпреварата в Ед Ди Рия.

Коментари
comments powered by Disqus