Отпада смяната на формулите в средата на състезанието
Формула Е официално представи втората генерация автомобили, които ще се състезават в шампионата от есента на 2018 година. Основната промяна е свързана с батерията, чиито капацитет е достатъчен за едно цяло състезание.
Първата генерация литиево-йонни батерии, проектирана от Williams Advanced Engineering, нямаше достатъчно ресурс за пълно състезание, което е причината автомобилите във Формула Е да се сменят приблизително в средата на дистанцията. Втората генерация, която ще се произвежда от McLaren Applied Technologies, обаче има достатъчен за едно състезание капацитет.
Производителят на шасито - Spark Racing Technologies, също е направил мащабни промени спрямо настоящото. Аеропакетът чупи стандартите в едноместните формули заради уникалното задно крило и масивните дефлектори над предните колела. Радиаторните кутии са много по-малки от стандартното, както и отворите им, но отборите стават все по-изобретателни в системите за охлаждане на задвижващия тракт и това не би трябвало да представлява проблем.
Halo системата, която става задължителна във Формула 1 от тази година, е другата съществена промяна спрямо настоящия автомобил. Визуално тя е добре интегрирана и не дразни окото за разлика от конвенционалните странични огледала. Огромният дифузор отзад също е изненадващ, а и вероятно ще е най-уязвимата част от целия автомобил въпреки излизащата навън задна краш структура.
Новият автомобил във Формула Е ще се появи за първи път пред публика по време на автосалона в Женева.