Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Формула Е загатна за визията на новия автомобил

30.11.2021 11:55
Формула Е загатна за визията на новия автомобил

Gen3 ще има максимална мощност от 350 кВт и ще достига 320 км/ч

Тестовете преди началото на осмия сезон във Формула Е стартираха тази седмица във Валенсия и ФИА използва случая, за да представи третата генерация автомобили на отборите. Тя ще замени настоящата Gen2 през 2022 г. и ще направи същинска революция в електрическия моторспорт.

Gen3 ще бъде най-ефективният състезателен автомобил въобще, тъй като поне 40% от енергията, използвана по време на състезание, ще бъде осигурена от рекуперацията. Две генераторни групи ще отговарят за превръщането на кинетичната енергия в електрическа. 

При Gen2 предната ос няма отношение към задвижването на автомобила. При Gen3 – също, но благодарение на унифицирания за всички отбори генератор тя ще е активна при спиране и ще добави 250 кВт към стандартните 350 кВт (470 к.с.), които основната задна мотор/генераторна група ще произвежда.

Именно заради появата на новия преден генератор и повишаването на капацитета на системата за повторно използване на кинетична енергия Gen3 се отказва въобще от задните хидравлични спирачки. Настоящите BBW системи, които производителите подготвяха самостоятелно при Gen2 за задната ос, същевременно ще бъдат прехвърлени към предната.

В момента максималната мощност на автомобилите във Формула Е е ограничена на 250 кВт. През 2022 г. таванът ще бъде вдигнат на 350 кВт, което в комбинация с по-лекото шаси ще осигури по-добро ускорение и максимална скорост от близо 320 км/ч.

Другата съществена иновация, по която организаторите на шампионата работят съвместно със своите технологични партньори, засяга бързото презареждане по време на състезание. На този етап обаче Формула Е не дава подробности за това как ще се осъществява процедурата.

Премиерата на Gen3 във Валенсия е била подготвена специално за отборите, пилотите и партньорите. Официалното представяне на автомобила тепърва предстои, което е и причината Формула Е да се ограничи единствено с публикването на няколко тийзъра.  

Коментари
comments powered by Disqus