По този начин Porsche отваря нова бизнес зона в онлайн игрите и цифровите развлечения
Porsche придвижва своята стратегия за дигитализация напред: чрез своя фирмен конструктор Forward31, базираният в Щутгарт производител на спортни автомобили пусна стартиращата компания Fanzone. Младата компания разработва и управлява платформа за цифрови карти за търговия. По този начин Porsche отваря нова бизнес зона в онлайн игрите и цифровите развлечения.
Базираното в Берлин стартиращо предприятие предлага онлайн пазар за търговия с карти. Любителите на спорта могат да събират и обменят карти за цифрови плейъри отFanzone и да ги използват в различни варианти на играта. Специалната характеристика на това интерактивно предложение е, че компанията използва технологията блокчейн за платформата. Това позволява създаването на така наречените незаменяеми символи (NFT), т.е.дигитални обекти, които не могат да бъдат копирани. NFT гарантират рядкостта и идентичността на колекционерските предмети. Благодарение на проверимата собственост, феновете могат да се възползват от увеличение на стойността, например за ограничени издания. Първият партньор на Fanzone е Германската футболна асоциация (DFB).
Нови маркетингови канали за спортни институции и мениджъри
„Търсенето на класически карти за търговия и албуми е непрекъснато от десетилетия,“ казва Кристиан Кнорле, ръководител на подразделението Porsche Digital. "С Fanzone сега дигитализираме този обещаващ пазар. Очакваме да подкрепим стратегически Fanzone и екипите Dirk Weyel, Björn Hesse и Claudio Weck на това пътуване." Основателите притежават дългогодишен опит в игрите, спортния маркетинг и блокчейн технологията.
В допълнение към предлагането за фенове, платформата предлага и нови маркетингови канали за спортните институции и служители - тъй като цифровите колекционерски предмети трябва да изобразяват различни спортове и лиги в бъдеще. В момента могат да се събират карти на футболисти за германските национални отбори за жени и мъже, младежкия отбор до 21 години и играчи от германската трета лига. Планират се допълнителни партньорства.
„Убедени сме, че иновативните платформи за цифрово взаимодействие между любителите на спорта и техните любими отбори предлагат огромен потенциал за растеж“, казва Дирк Уайъл, главен изпълнителен директор на Fanzone. „Ето защо се радваме, че можем да изградим такава платформа по устойчив начин със силен партньор като Forward31.“
Стартиращата екосистема на Porsche
Porsche последователно придвижва експанзията на стартиращата си екосистема напред, за да увеличи стратегически своята иновативна сила. В допълнение към създаването на стартиращи фирми чрез компанията Forward31, производителят на спортни автомобили използва различни други инструменти: компанията инвестира директно в обещаващ млад бизнес чрез своя инвестиционен отдел, Porsche Ventures. С програмата за ускорител APX, съвместно предприятие между Porsche и медийната компания Axel Springer, Porsche се фокусира върху по-нататъшно развиващите се компании, които са в по-ранна стартираща фаза. Porsche е и партньор на отворената иновационна платформа "Startup Autobahn".
Относно Forward31
Фирменият конструктор Forward31 е бизнес звено на Porsche Digital. Фокусът е върху изграждането на портфолио от обещаващи стартиращи фирми, които да използват нови целеви групи и вериги за създаване на стойност извън основния автомобилен бизнес. Заедно с предприемачите те се основават и доразвиват като независими компании. Допълнителна информация може да бъде намерена на: www.forward31.com.