Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

FOTA: Без KERS през 2010

08.06.2009 09:50

Асоциацията на отборите във Формула 1 се обедини около тезата, че догодина автомобилите няма да бъдат оборудвани с KERS, тъй като разходите по развитието на технологията са прекалено високи.

Само четири отбора на този етап разполагат с функциониращ KERS – Ferrari, McLaren, Renault и BMW Sauber. McLaren обаче е единственият тим, който е разчитал на иновативната система във всички седем старта, докато останалите три екипа решават дали да я използват в зависимост от спецификата на пистата.

KERS генерира допълнителни 80 к. с., но нейната ефективност далеч не отговаря на предварителните прогнози. Показателен е фактът, че лидерите в шампионата Brawn GP, Red Bull и Toyota са без KERS. А разходите по развойната дейност на системата са огромни – по неофициални данни става въпрос за близо 50 милиона долара. Ето защо отборите са гласували догодина тя да бъде забранена.

Екипът на BMW Sauber отново е дал своя вот в полза на KERS, но спортният директор на немската компания д-р Марио Тайсен е категоричен, че отборът ще уважи решението на мнозинството. „Гласувахме за KERS, но ще се съобразим с решението на мнозинството както винаги досега.“

Техническият правилник за сезон 2010 позволява използването на KERS, но не задължава отборите да оборудват своите автомобили с иновативната система. Това на практика позволява на FOTA да реши самосиндикално бъдещето на системата.

Тим-шефът на Ferrari Стефано Домникали признава, че неговият тим е инвестирал огромни средства в развитието на KERS, но допълва, че предпочита Формула 1 да се откаже от нея. „Ние с McLaren сме единствените, които я използват. Инвестирахме много в нея, но неведнъж сме казвали, че за феновете е много трудно да разберат защо някои автомобили са с KERS, други не. Ето защо от логична гледна точка е много по-добре, когато всички сме без.“

Коментари
comments powered by Disqus