Президентът Еманюел Макрон очаква национална стратегия за мобилност без шофьори
Френското правителство подкрепя развитието на самоуправляващи се автомобили с цел пускане на "силно автоматизирани" превозни средства по обществените пътища между 2020 и 2022 г.
Френският технологичен президент Еманюел Макрон назначи старши служителя Ан-Мари Идрак да разработи национална стратегия за мобилност без шофьори, включително нови закони, правила за експерименти и пилотни проекти и въпроси, свързани с киберсигурността и неприкосновеността на личния живот.
Първите правни предложения се очакват до края на тази година и след като бъдат одобрени, ще бъдат разрешени автономни автомобили с ниво 3 и 4 за движение по пътищата без водачи като роботакси и автоматизирани превозни средства за продажба.
Повече от 50 проекта за тестови автономни автомобили бяха направени във Франция от 2014 г. насам, включително роботакси, автобуси и лични превозни средства. Правителството предостави 40 млн. евро (46 млн. долара) за подпомагане на субсидирането на нови проекти.
Водещият конструктор на роботакси - компанията Nayva, базирана в Лион, която вече има десетки самоуправляващи се совалки в пилотни проекти по целия свят, наскоро обяви планове за изграждане на монтажен завод в Мичиган. Малките автобуси без водача, създадени от Nayva, които освен всичко останало са финансирани от френския доставчик Valeo, работят по затворени пътни маршрути в La Defense, бизнес зоната извън Париж, от 2017 г. насам.
Сред автомобилните производители PSA Group партнира сс NuTonomy, който създава софтуер за автономно управление. Кросоувъри Peugeot 3008, оборудвани с технологията NuTonomy, се движат в бизнес района в Сингапур. NuTonomy, дело на технологичния институт в Масачузетс, сега е собственост на Aptiv.
Главният изпълнителен директор на Renault Карлос Госн обеща, че Renault и партньорът му от алианса Nissan ще имат парк от роботаксита по пътищата до 2022 г. Като част от този процес Renault представи концепта на роботакси EZ-GO на автомобилното изложение в Женева тази година.
Директорът по дизайна Лоренс ван ден Акер каза, че EZ-GO е предназначен да бъде стилен антидот на модела на бъдещата градска мобилност "кутия на колела".