Промишленото производство във Франция отчете най-големия годишен спад през октомври тази година. В основата на тези лоши резултати стои автомобилната индустрия.
Общият спад във френската иконмика е 7,2 % на годишна база – най-големият от януари 1991 г., по данни на Националната статистическа служба INSE.
“Това е катастрофа. Мислех си, че ще има спад, но не си представях, че ще е в такива размери”, казва Доминик Барбе, икономист в BNP Paribas.
Икономическият растеж е едва 0,1% за третото четиримесечие и икономистите прогнозират рецесия през следващата година.
Спадът в проблемния автомобилен сектор e от 14,3% - това е най-голямото понижение от август 1999 г..
„Основният проблем е в автомобилния сектор. Със затварянето на заводи през декември тази година и януари догодина спадът може да достигне до 20 -25%, което си е направо бедствие”, твърди Александер Лав, главен икономически анализатор към консултантската къща Xerfi.
Във френския автомобилен сектор е заета 10% от работната сила в страната или около 2,5 милиона работни места.
Вторият най-голям френски автомобилен производител Renault вече се зарече да съкрати 6000 работни места в Европа и да затвори много от заводите си там през декември.
Френският президент Никола Саркози анонсира миналата седмица стимулиращ пакет от 26 милиарда евро, с който да подкрепи икономиката в т.ч и автомобилния сектор.
Другите страни също срещат трудности в индустрията, тъй като потребителите предпочитат да запазят старите си автомобили, отколкото да инвестират в нови.