Вредните емисии на дизеловите двигатели петкратно са надвишили допустимите норми за азотни оксиди
Министърът на екологията на Франция Сеголен Роаял заяви, че първите тестове на емисиите в реални условия на шофиране, направени от Франция, потвърдиха манипулациите на Volkswagen за емисиите на NOx, и действителните данни са доста над тези на другите тествани марки.
Скандалът Volkswagen взе нови измерения през последните два дни: стана ясно, че двигателите V6 TDI на концерна също са замесени в измамата с NOx, след като и шефът на Volkswagen личнопотвърди фалшификацията за емисиите на CO2 в около 800 000 автомобила, от които близо 98 000 бензинови мотора, а за отстраняването на този скандален проблем ще трябва да бъдат похарчени допълнителни 2 милиарда евро.
Така че нещата за немската група вървят на зле, и за капак на това Сеголен Роял оповести още нови компрометиращи данни. В петък сутринта пред France Info министърът на екология припомни, че тестовете са били направени по френска методика и първите резултати вече стават известни. След първите десет автомобила (без подробности относно марките), тествани в реални условия на шофиране, се потвърждава измамата на Volkswagen.
"При 10-те автомобила от различни марки, които проверихме, установихме, че във Volkswagen петкратно са надвишили допустимите норми за азотни оксиди, така че измамата е категорично потвърдена, подчерта Сеголен Роаял. При останалите модели отклонението е с 1,5 до два пъти повече между каталожните данни и действителните показатели в реални условия”.
Министърът се възползва от възможността да обяви, че протоколът за тестовете, направени от френските власти, могат да станат достояние на всяка страна, която пожелае да разполага с тези данни.
За Volkswagen излизането от тунела изглежда няма да стане скоро. Матиас Мюлер, новият изпълнителен директор на марката, подчерта в сряда, че този процес ще бъде болезнен, но неизбежен, при което нищо и никой няма да бъдат пощадени.