Сделката да бъде обявена преди началото на автосалона в Шанхай от 18 до 25 април
Немският автомобилен производител Daimler възнамерява да продаде 50% от своето губещо подразделение Smart на китайски производител Geely, съобщава Financial Times, като позовава на собствени източници. Очаква се сделката да бъде обявена преди началото на автосалона в Шанхай, който ще се състои от 18 до 25 април.
Компактните автомобили Smart не се продават толкова добре, колкото би искал Daimler. Миналата година компанията успя да реализира само 130 Smart автомобила, а самото подразделение понася загуби за немския автомобилен концерн. Evercore ISI изчислява, че годишните загуби на Smart възлизат на 500-700 млн. евро, а Geely не е просто партньор на Daimler (те имат смесено предприятие за производство на автомобили, каршеринг услуги и повикване на автомобили с шофьори в Китай), но от миналата година немската компания е мажоритарен акционер.
Такава сделка обаче ще изисква одобрението на немските органи, което може да наложи вето върху нея. Властите на Германия многократно са изразявали опасения за нарастващото влияние на Китай в технологичния и индустриалния сектор на икономиката на страната.