Byton конструира електрически автомобили, които четат емоциите на водача
По едно и също време с IAA 2017 корпорацията Future Mobility, която е под ръководството на бившия директор по развойната дейност на BMW Бритфелд Карстен, представя новата автомобилна марка Byton. Планирани са премиум електрически автомобили. Като първият модел ще бъде SUV.
"Сега имам 7-дневна седмица, но се чувствам десет години по-млад", шегува се новоназначеният шеф на Byton Кастър Брайтфелд. Китайският концерн Future Mobility Corporation (FMC) стартира в края на 2017 нова марка електрически автомобили – Byton - време е, защото със стартиращите превозни средства, времето прекарано в автомобила трябва да бъде колкото е възможно по-приятно. Името на марката означава "байтове на колела", като по този начин показва посоката - електромобилност. Именно затова китайците наеха много служители от Мюнхен. Освен Брайтфелд, бивш шеф по развойната дейност на i8, дизайнерът Бенот Якоб отговаря за дизайна на i-моделите и Хенрик Вендерс, отговорник маркетинг и продажби. Така всички са се събрали под покрива на Byton и хвърлят светлина за първия концептуален автомобил, който ще дебютира на предстоящия CES в Лас Вегас и ще бъде годен за шофиране.
Става дума за електрически SUV с дължина от около 4,80 метра и място за четирима или петима души. Въпреки че се позиционира като премиум автомобил, цената му е около 40 000 долара. Автомобилът е предназначен да бъде достъпен за широката публика. Ще бъде представен най-напред пред китайската аудитория, защото автомобилът ще бъде пуснат там през 2019. В средата на 2020 Byton стъпва на пазара в САЩ и в зависимост от това как ще се наложи там, по-късно ще дойде и в Европа.
Byton претендира да стане премиум автомобил благодарение на монтираните технологии. Проектиран за автономно шофиране четвърто ниво, най-добра мрежа и разумно съотношение между време за зареждане и пробег. Това, разбира се, е най-доброто изпълнение. "Въпреки че Tesla е пионер в САЩ, автомобилите са катастрофа по отношение на качеството на изработване. Това ние го правим по-добре", обещава главният изпълнителен директор Брайтфелд, който също лично шофира модел Tesla Model X. По отношение на дизайна, обаче топлата вода не е преоткрита. "Въпреки всички съвременни технологии, автомобилът си остава силно емоционален продукт. Все пак имаме капак на двигателя, волан и педали ", обяснява главният дизайнер Бенот Якоб. Радиаторната решетка, от друга страна, е ланшен сняг, въпреки това пространствените врати нямат да се задържат дълго. Обаче, освен че осветлението е много прогресивно, по същия начин е интериорът.
От пръв поглед вътре ни грабва огромният извит екран, който се простира върху цялата широчина до 49 инча. Това е свободно конфигурируем, изпълнен със съдържание. Via Face Scan – iPhone X ни поздравява, шофьорът бива идентифициран и неговият индивидуален профил е качен. Това би означавало,че почти всеки модел Byton е индивидуално конфигуриран, независимо дали е вашият личен или не. Освен това софтуерът трябва да може да чете чертите на лицето и да отчита, например, колко често шофьорът се усмихва. От тази извлечена информация системата прави изводи за състоянието на водача, колко е изморен и пуска подходяща музика или препоръчва нещо наблизо. С течение на времето автомобилът се учи и свързва емоциите с часовите или географските ширини. По този начин предложенията и офертите винаги са по-целенасочени.
Виртуална ръка вместо бутони
Шалтери? Бутони? Шофьорът на Byton напразно ще ги търси. Той се управлява чрез сензорен екран на волана, посредством гласово управление или с жестове. Да, те четат правилно. В този случай обаче това не означава, че може да промените силата на звука на радиото, като размахвате пръста си във въздуха като магически показалец. Системата сканира ръката ви и проектира 3D изображение върху екрана. Това ви позволява да използвате новата си цифрова ръка, за да работите с елементите.