Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

GAC демонстрира ултра бързо зареждане

17.08.2021 13:17
GAC демонстрира ултра бързо зареждане

Модели като Taycan могат да се похвалят със зареждане на батерията от 5 до 80% за 22,5 мин

Времето за зареждане на електрически автомобил от колонка с постоянен ток зависи от възможностите на самия автомобил и параметрите на станцията. Модели като Taycan могат да се похвалят със зареждане на батерията от 5 до 80% за 22,5 мин. На същия Taycan немците като експеримент тестваха по-бързо зареждане (първите 100 км са по-бързи от три минути). Но може би скорошната демонстрация на системата от китайската компания GAC засенчи всички: компактният Aion V показа, че батерията се зарежда от 0 до 80% за 8 мин и от 30 до 80% за 5 мини (дори малко по-бързо), съобщава Cnevpost.

GAC създаде две версии на системата за зареждане, работещи при токове 3C и 6C (където C е капацитетът на батерията, изразен в ампер-часове). Естествено, по-голямата модификация има толкова впечатляващи параметри. Ако в споменатия по-горе експеримент на Porsche мощността на постоянната колонка беше 450 кВт, то в GAC е близо 500 кВт. Дори когато нивото на зареждане достигне 80%, мощността, прехвърлена към батерията, е повече от 481 кВт.

Кросоувърът Aion V струва в Китай от 177 600 юана (23 300 евро), има електромотор със 135 кВт (183 к.с.), 350 Нм и предлага избор от две батерии (70 и 80 кВтч за автономен пробег 500 и 600 км по цикъла NEDC).

Параметрите на зареждане, записани по време на експеримента: ток 562,8 A, напрежение - 855,6 V, мощност - 481 кВт. През първите четири минути (!) при свързване, 35,1 кВтч енергия се излива в автомобила (приблизително половината от капацитета на батерията). Като се вземе предвид стартът на ниво 30%, 80% от зареждането е постигнато за по-малко от 5 мин.

Всъщност вече можем да говорим за приближаването на времето на зареждане на батерията до времето на пълнене на резервоара с газ. Между другото, дори и най-малкият вариант на системата (3С) зарежда клетките на автомобила от 0 до 80% за 16 мин и от 30 до 80% за 10 мин. Концернът GAC възнамерява да пусне 3C и 6C версии на кросоувъра Aion V през септември. За да го подкрепи, самият GAC ще построи повече от 100 супер бързи зарядни станции тази година. А относно въпросите за опасностите от бързото зареждане на батериите отговаря по следния начин: „С целогодишно високоскоростно зареждане с 6C при стайна температура батерията ще издържи милион километра.“ Aion V ще бъде първият модел с нова система за зареждане, казват китайците, и следователно не е последният.

Коментари
comments powered by Disqus