Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Gaussin H2 Racing: Камион за рали „Дакар“ с горивна клетка

11.11.2021 16:01

Серийни камиони с тази технология се очаква да се появят през 2022 г.

Със своя H2 Racing Truck фирмата Gaussin представя може би най-мощният създаден до днес състезателен камион с водородно и електрическо задвижване. Той трябва да участва в ралита на дълги разстояния и да влезе в серийно производство през 2022 г. 

Френският производител Gaussin всъщност е известен със своите електрозадвижвани транспортни платформи за логистичната индустрия. В бъдеще обаче французите искат да играят роля и в сегмента на електрическите камиони. За да демонстрира възможностите на тяхната електрическа платформа, един задвижван с електричество камион Gaussin ще участва в Световното първенство по рали рейд, което включва и ралито „Дакар“ в Саудитска Арабия.

Данните и опитът, събрани със състезателния камион, наречен H2 Racing, трябва да се влеят в серийното производство, планирано за 2022 г. Подобно на предстоящите серийни модели, H2 Racing е базиран върху лека конструкция тип скейтборд, която в допълнение към електрическото задвижване носи горивната клетка и резервоарите с водород. За по-късните серийни модели като алтернатива се предлага и версия със сменяеми батерии, които трябва да позволяват пробег от 400 километра. Смяната на батериите би трябвало да се извършва в рамките на три минути.

С 600 кВт и 140 км/ч през пустинята

В H2 Racing два електрически двигателя, всеки с мощност 300 кВт, осигуряват задвижване на всички колела и по този начин проходимост във всякакви ситуации, както и максимална скорост от 140 км/ч. Енергията се доставя от горивна клетка с мощност 380 кВт, като батерия със солиден капацитет от 82 кВтч буферира електрическата енергия. Специална високоефективна охладителна система гарантира комфортна температура на задвижването. За да захранва горивната клетка, H2 Racing носи 80 килограма водород в резервоарите си. В състезателния камион това е достатъчно за пробег от около 250 километра. За сравнение: Toyota Mirai поема максимум 5,6 килограма газ и може да измине с тях до 550 километра. При по-късните серийни версии на камиона едно зареждане на резервоарите с водород трябва да позволи пробег от 800 километра. Gaussin предвижда 20 минути за зареждане.

За да могат H2 Racing и по-късните модели да привличат симпатии и с формите си, французите възложиха дизайна на студиото Pininfarina. Gaussin H2 Racing ще се появи за първи път на „Дакар“ 2022, чийто старт е в началото на годината. По-късно през 2022 г. ще последват серийните камиони.

Заключение

Gaussin има намерение да докаже ефективността на своята платформа с горивна клетка чрез участие на състезателен камион в Световния шампионат за рали рейд. Разходът е около 10 пъти по-висок от този на Toyota Mirai, което налага огромен водороден резервоар. Буферната батерия има по-голям капацитет от батерията на Tesla Model 3.

 

Текст: Ули Бауман
Снимки: Gaussin

Коментари
comments powered by Disqus