Еврокомисарят Ферхойген коментира, че сделката за Opel облагодетелства само руснаците.
Руският автомобилостроител ГАЗ, собственост на приближения до Кремъл олигарх Олег Дерипаска, ще ангажира освободения от General Motors досегашен директор по доставките Бо Андерсон. ГАЗ има амбициите да произвежда модели от гамата на европейското поделение на GM - Opel, стига да стане факт продажбата му на канадската Magna International и на руската държавна банка Сбербанк.Андерсон, който е и бивш вицепрезидент на GM, вече е дал съгласието си да работи за руснаците, се казва в официално комюнике на ГАЗ. Според текста има реална възможност 53-годишният швед да бъде избран и за председател на борда на директорите на компанията. Това ще се реши на Общото събрание на 29 юни.
Плановете на ГАЗ и Magnа (където Дерипаска за кратко бе акционер) предвиждат създаването на поточна линия на Opel в Нижни Новгород, която да работи изцяло за пазарите в Русия и страните от бившия СССР.
Междувременно обаче около продажбата на Opel се натрупват все повече въпросителни. Силната руска връзка в сделката с Magna предизвика сериозно недоволство в Берлин, включително и сред членове на кабинета като икономическия министър Карл-Теодор Цу Гутенберг. Те усилено лобират за ново разглеждане на алтернативните кандидатури - на Fiat и китайската Beijing Auto.
Съмнения в практичността на обвързването с Magna изрази и еврокомисарят по промишлеността Гюнтер Ферхойген. Той потвърди пред Die Welt, че ще иска "щателен анализ" на предлаганата сделка, която според него облагодетелствала "единствено руснаците".