Китайскатият премиум бранд ще работи отделно от масовия производител Geometry
Geely планира да създаде нова електрическа марка, специално за да навлезе на световните пазари и да предизвика предизвикателства като Tesla, разкриха служители с познания за дейността на китайския автомобилен производител.
Премиум марката, наречена Zeekr, ще бъде интегрирана в новосъздадената от Geely технология Lingling Technology и ще работи отделно от масовата марка Geometry EV, пусната от Geely през 2019 г.
Слуховете около използването на името а Zeekr за новата марка на EV се разпространяват, откакто базираната в Хангжу компания подаде заявка за търговски марки за поредица от имена на Zeekr по-рано този месец.
Geely - която притежава Volvo, Lotus, Lynk & Co, Proton, Terrafugia и LEVC и е 50% акционер в марката Smart City на компанията-майка на Mercedes-Benz - планира да основава моделите на Zeekr върхуплатформата си с отворен код Sustainable Experience Architecture (SEA), замислена както за EV, така и за PHEV.
Докато подробностите за марката Zeekr на Geely тепърва ще бъдат публикувани, спекулациите предполагат, че тя може да се управлява в партньорство с китайската компания за интернет услуги Baidu.
През януари беше обявено стратегическо партньорство между Geely, най-големият производител на частни автомобили в Китай, и Baidu, лидер в Китай в операциите за интернет търсене.
Понастоящем автомобилните операции на Baidu се съсредоточават върху разработването на софтуер по подход, подобен на подразделението Waymo на компанията майка на Google Alphabet. Операционната система на Baidu с отворен код Apollo привлече партньори, включително Toyota, Honda, Volkswagen и Ford, както и производителите на полупроводници Intel и Nvidia.
Компанията Geely е настроена да продава модели Zeekr чрез специализирани търговски центрове, разположени в градските центрове, използвайки маркетингова стратегия, която се различава от традиционния модел на дилърство. Тя също така планира да подкрепи продажбите на автомобили с гама на облекло и аксесоари, ориентирани към начина на живот, в ход, насочен към достигане до нови групи клиенти.
Новата марка, описана като премиум по характер и позициониране, е последният опит на основателя и презиздент на Geely Ли Шуфу да навлезе в сегмента на луксозните автомобили.
57-годишният Шуфу допринесе за покупката на Geely на Volvo през 2010 г. и 9,7% дялово участие в компанията-майка Daimler на Mercedes-Benz през 2018 г. Твърди се, че той лично ръководи създаването на Zeekr, която, както с Tesla на световно ниво , ще се конкурира и с нови китайски марки EV, като Nio, Xpeng и Li Xiang.
Новините за плановете на Geely за Zeekr идват в момент, когато тя реорганизира китайските си операции в опит да се превърне във водещ производител на EV и доставчик на инженерни услуги чрез възлагане на платформата SEA на трети страни.
През януари Geely обяви, че се съгласи да създаде съвместно предприятие с китайската компания за производство съвместно с Foxconn - производителят на iPhone на Apple - в партньорство, което планира да се съсредоточи върху електрификацията, свързаността и технологиите за автономно шофиране, както и EV, създадени за споделяне на пътувания операции.