Асистиращата система стартира през есента на 2015 с Opel Astra
Opel пуска сега и в Европа предлаганата вече услуга от General Motors телематика OnStar в САЩ и в Китай. Асистиращата система ще дебютира в новия Opel Astra, която ще стартира през есента на 2015.
OnStar ще се предлага през първите 12 месеца безплатно
Личният телесекретар ще се въвежда от август последователно във всички серии леки автомобили, за модели от средния клас, вероятно ще бъде включена дори и в стандартното оборудване. Освен на немския пазар OnStar ще бъде на разположение също в Белгия, Франция, Великобритания, Ирландия, Италия, Люксембург, Холандия, Австрия, Полша, Португалия, Испания и Швейцария.
По принцип, OnStar е безплатен за потребителя през първите 12 месеца. Германските OnStar клиенти още от самото начало ще се радват на 4G / LTE интернет достъп, който по всяка вероятност ще се предоставя от Vodafone. Свързаната с WiFi точка може едновременно да бъде използвана от седем мобилни устройства. Opel ще трябва да осигури нова, по-голяма антена, с което да гарантира, че всички пътници в автомобила ще разполагат по време на шофиране с бърз интернет достъп. Opel смята, че това няма да е проблем, ако пътувате и в чужбина. Може би всички такси за роуминг, вече са включени. Каква ще бъде цената след първата безплатна година Opel все още не е отговорил. В САЩ в зависимост от нивото на достъп услугата струва от 20 и 35 долара на месец. Новите модели с 4G/LTE интернет се нуждаят от опция за данни, която струва най-малко 150 долара на година. Въпреки относително високата цена, OnStar добре се котира в САЩ. По вътрешна информация шест милиона абонати ползват услугата в САЩ.
Денонощна помощ от централата
Сърцето на OnStar е телематичният модул с вграден асистент за първа помощ. Ако по време на произшествие се отвори въздушната възглавница, OnStar автоматично установява връзка с центъра за управление. От този момент се включва специално обучен експерт за първа помощ, който разпитва за конкретната ситуация на произшествието и инициира необходимите мерки за оказване на помощ. Ако той не получи отговор от страна на автомобила, веднага ще уведоми най-близкия спешен център, а при необходимост навигира спасителите по телефона към превозното средство. Именно за това има и геокоординати на автомобила. OnStar експертът има възможност да активира аварийните светлини и клаксона на автомобила, за да привлече вниманието върху катастрофиралото превозно средство. Централата работи денонощно за спешни случаи и е във фонов режим постоянно на разположение на съответния език. Дори, ако човекът е само свидетел на злополуката, може да поиска помощ чрез бутона S.O.S върху конзолата на тавана или в огледалото за обратно виждане.
Извън аварийните и спешни ситуации OnStar експертите са на разположение като класически телесекретари. При натискане на синия бутон OnStar гласът от OnStar може да навигира навигационната система по телефона до определена дестинация или да извърши основен преглед на автомобила. Служителите от OnStar могат при поискване да резервират хотелска стая, да отключат автомобила от разстояние или да поръчат цветя за съпругата.
Обслужване, електронна поща и висока защита на данни от OnStar
Ако модел на Opel с OnStar система на борда стане жертва на кражба, то собствениците и полицията могат да локализират превозното средство. Освен това също така е възможно дистанционно да бъде активиран имобилайзер.
И това все още не е пълната гама от услуги на OnStar: месечно се получава информация на имейл за състоянието на основните експлоатационни характеристики и данни от замервания. Преди предприемане на дълго пътуване тези данни могат да бъдат поръчани извънредно. Тъй като въпросът за защитата на личните данни в момента също е от особено значение в автомобилната индустрия, Opel гарантира, че потребителите имат пълен контрол над собствените данни.
OnStar е система за обслужване без функция за контрол. Посредством „частен” ключ потребителят може да скрие мястото на пребиваване.