Инвестициите ще позволят да се увеличи броят на проектите в перспективните области
Концернът GM обяви увеличение на инвестициите в електрически автомобили и автономни превозни средства до 35 млрд. долара (за периода 2020-2025 г.), което е със 75% повече от първоначално планираната сума през март 2020 г. Разработката на автомобилния гигант ще разчита на три стълба: електромоторната платформа Ultium, водородното гориво от трето поколение Hydrotec и дъщерното дружество Cruise UAV. Ръстът на инвестициите ще позволи да се увеличи броят на проектите в тези перспективни области на дейност и да се разшири производственият капацитет за тези области. Тук GM разкри няколко подробности.
По пътя към въглеродния неутралитет (до 2040 г.) за целия концерн, включително фабрики и продукти, GM ще пусне 30 модела електрически автомобили до 2025 г. Годишното им производство трябва да надвишава милион единици . (На снимката - Cadillac Lyriq).
Неотдавнашно допълнение към лагера за електрическите автомобили на GM е Chevrolet Bolt EUV. В областта на напълно автономното управление надеждите се възлагат на совалката Cruise Origin (серийното производство е планирано за началото на 2023 г., докато флотът от тестови прототипи ще бъде увеличен).
Увеличението на инвестициите ще донесе допълнителен капацитет за сглобяване на електрически автомобили в САЩ (подробностите предстоят на по-късна дата), а към предвидената продуктова гама ще бъдат добавени нови лекотоварни модели, задвижвани от батерии. Cruise ще ускори тестовете си за автономно управление в Калифорния и ще стартира отдаване под наем на автономни автомобили в Дубай. Американският концерн, заедно с Honda, ще започне изпитания на автономни автомобили в Япония.
GM наскоро потвърди плановете си да сйздаде изцяло електрическа версия на пикапа Chevrolet Silverado и да го произвежда във Factory Zero в Мичиган. Повече от 400 мили (644 км) са обещани с едно зареждане.
Honda отново бе определена за важен партньор в програмата за развитие на горивните клетки, която трябва да стане по-достъпна и да увеличи плътността на мощността си. Производството на водородни автомобили ще се осъществява завода в Браунстаун Хартър, Мичиган, съвместно предприятие между GM и Honda.
Плановете за комерсиализиране на тази технология са огромни и надхвърлят индустрията. Например такива агрегати ще бъдат доставяни на Navistar за тежки водородни камиони, планирани да стартират през 2024 г., и Liebherr-Aerospace за спомагателни водородни задвижващи системи за самолети.
Опитът на GM в областта на електрическото задвижване и автономното управление ще бъде приложен към лунния марсоход, разработен в сътрудничество с Lockheed Martin.
Блоковете Hydrotec и батериите Ultium също ще отидат до компанията Wabtec, която разработва акумулаторен локомотив. Електрическата платформа Ultium също ще се използва в един кросоувър на Honda и един SUV Acura. За такива планове концернът ще изгради още две фабрики за литиеви клетки Ultium Cells в допълнение към двата, коитото вече са в процес на изграждане (в Тенеси и Охайо). GM ще обяви местоположенията на двете нови фабрики по-късно.