Super Cruise, който не изисква да държите ръцете си на волана, се появи през 2017 г
Концернът GM и ннеговото дъщерно дружество за автономно шофиране съдят Ford във федералния съд в Калифорния заради името на автопилота BlueCruise. Според GM обозначението на системата на Ford е твърде подобно на Super Cruise на конкурентия производител, създава объркване, нарушава правата върху търговските марки и Ford твърди, че го е направил умишлено. General Motors заяви, че се е опитал да преговаря с Ford без съд, но не е успял.
Автопилотът Super Cruise, който не изисква да държите ръцете си на волана, се появи през 2017 г. и беше подобрен през 2020 г. (появи се автоматична смяна на лентата, актуализира се навигацията, добави се автопилот с ремарке).
GM обяви в края на миналата седмица, че ще представи подобрен вариант на Super Cruise на шест модела през първото тримесечие: Cadillac Escalade, Cadillac CT4 и CT5, Chevrolet Silverado, GMC Hummer EV Pickup и GMC Sierra.
Системата BlueCruise от второ ниво ще се предлага на моделите Ford F-150, F-150 Lightning и Mustang Mach-E до края на годината за 600 долара, включително тригодишен абонамент. Тук също може да се избегне докосване на волана с ръце. Промяната на лентата ще бъде добавена към програмата скоро.
Комуникационният мениджър на Ford Майк Левин написа в туитър: „Изявлението на GM е неоснователно и несериозно. Шофьорите разбират круиз контрола от десетилетия, а „круиз“ е често срещано съкращение за възможности за автономно шофиране. Много компании използват думата круиз, за да се отнасят до технологията за помощ на водача. Ето защо беше избран BlueCruise.
Като аргумент в полза на гледната точка на Ford Левин цитира подобни имена за автономни системи в индустрията: Autocruise (ZF), IQ-Cruise (Traxen), SmartCruise (Bendix), Robocruise (RoboCars), Smart Cruise Control (Hyundai), Active Cruise Control (BMW).