Новият кросоувър се очаква до една година, с платформа като Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6
Genesis представя GV60 като своя първи електромобил, обещавайки, че ще предложи „изцяло ново изживяване“ на премиум пазара.
Новият кросоувър се основава на усъвършенстваната E-GMP архитектура на Hyundai Motor Group за електромобили, която също се използва от Hyundai Ioniq 5 и предстоящия Kia EV6.
Той разполага с 800V електрическа архитектура, позволяваща свръхбързо зареждане от 350 кВт и може да приема един или два електрически агрегата с различни размери батерии.
GV60 ще се позиционила под GV70 и GV80 в гамата SUV на Genesis и ще бъде вторият електромобил на марката на европейския пазар, след електрическата версия на седана G80.
GV60 демонстрира нова еволюция на дизайнерския език на Genesis, със светлините Two Lines от двете страни на изравнената предна част, която включва обновена версия на логото на компанията .
Долната част на предната част има голяма решетка, която според Genesis има за цел да подчертае динамичните характеристики и да добави охлаждане на батерията с високо напрежение. Има и еднопанелен капак „тип мида“.
GV60 има страничен профил на SUV-купе, с чиста каросерия, активирана от изскачащи дръжки на вратите и видеокамери на мястото на огледалата на калниците.
Задната част на автомобила се характеризира с фиксирано крило в края на опашката на купето.
Вътре в таблото доминира цифров дисплей с два екрана, докато голяма централна конзола съдържа както място за съхранение, така и ключови контроли на автомобила, подобно на тези в Ioniq 5 и EV6.
Автоматичната трансмисия се управлява от необичайна Crystal Sphere („Кристална сфера“), за която Genesis казва, че разполага и с вградени светлини за настроение, които светят, когато автомобилът е изключен.
Изображенията на салона, публикувани от Genesis, също показват необичайна синя цветова схема.
Genesis все още не разкрива никакви технически подробности за GV60, но вероятно ще бъде тясно съчетан с Ioniq 5 и EV6.
Това означава, че вероятно ще се предлага с 58 кВтч и 77,8 кВтч батерии, като опцията с по-голям капацитет предлага пробег от над 480 км. ]
Версиите с един мотор със задно задвижване вероятно ще се предлагат със 167 и 214 к.с., докато тези с два електродвигателя със задвижване на четирите колела ще получат 301 к.с..
GV60 ще бъде един от трите електромобили, които Genesis ще пусне в Европа през следващата година.
Информацията за цените също все още не е разкрита.