Построен върху платформа със задно предаване с надлъжно разположен двигател
Марката Genesis (премиум автомобили Hyundai) разкри двигателната гама на първия си кросоувър GV80.
В допълнение към трилитровия дизелов двигател с мощност 278 к.с., автомобилът ще получи два бензинови агрегата - 2,5-литров атмосферен с мощност 305 к.с. и 3,5-литров V6турбо с 375 к.с. Всички мотори ще работят в комбинация с само с осемтепенна автоматична трансмисия, а задвижването може да бъде или задно, или двойно.
Известно е, че премиерата на кросоувъра Genesis GV80 се състоя през януари 2020 г.
Кросовърът Genesis GV80, чийто външен вид и интериор бяха разсекретени в самото начало на годината, сега е официално представен. Под предния капак на автомобила е монтиран дизелов шестцилиндров 3,0-литровагрегат с мощност 278 к.с. и 588 Нм Той работи в тандем с осемстепенна автоматична трансмисия. Задното задвижване е стандарт , четирите двигателни колела са опция. По-късно производителят обещава добавянето на бензинови турбо двигатели в гамата.
Дължината на кросоувъра е 4945 мм, широчината и височината са 1975 и 1715, междуосието е 2955 мм. Джантите: 19-инчови за базовата версия до 22 инча в по-луксозните нива на изпълнение.
Автомобилът е построен върху платформа със задно предаване с надлъжно разположен двигател.
При петместната конфигурация със задно предаване дизелът GV80 изразходва 8,48 л/100 км (автомобилът има и седемместна версия).
Новост за марката е адаптивното окачване, което коригира работата си въз основа на показанията на предната камера, както и от данните от навигационната система. Версията с двойно предаване получава и система Multi-Terrain Control за промяна на режимите на управление с превключване между „Пясък”, „Сняг” и „Мръсотия”. А на движението при трудни условия ще помогне електронно контролираното заключване на задния диференциал.
Диагоналът на централния екран е 14,5 инча. На него може да бъде показана допълнителна: снимка от предната камера, върху която са наслагвани виртуални съвети на навигационната система.
Сред необичайните новости на GV80 трябва да бъде отбелязана системата за потискане на шума Road-Noise Active Noise Control (RANC), която е оптимизирана за тази конкретна задача. Конвенционалните системи за активно шумопотискане в по-голямата си част прекъсват шума от двигателя и се справят добре с предвидимите периодични звуци. А RANC улавя нерегулярните. Освен това седалката на водача със седем въздушни възглавници намалява умората при продължително пътуване поради активно движение, което не позволява на мускулите да изтръпват. На два реда седалки на кросоувъра се предлагат отопление и вентилация.
Предавателният лост е изпълнен като въртяща се шайба, а до нея се намира пръстен за управление на мултимедийна система с осветен тъчпад, който разпознава почерка. Вдясно: при излизане от паркинга сензорите ще предупреждават за пешеходци или други автомобили.
Друго нововъведение: интелигентен круиз контрол с елементи на изкуствен интелект и машинно обучение (Smart Cruise Control with Machine Learning, SCC-ML), симулиращ поведението на собственика в същата ситуация. Той допълва други системи за подпомагане - от автоматично спиране до наблюдение на слепите зони и автоматична смяна на лентите при сигнал от перата под кормилото, наблюдение на умората и вниманието на водача. Стандартни в автомобила са десет въздушни възглавници, включително екзотична, между водача и предния пътник. Началната цена на новия модел в Южна Корея е 65,8 млн. вона (50 150 евро) . Именно в родината на модела започнаха продажбите, а на другите пазари големият кросоувър ще се появи до година.