Люк Донкерволке отбеляза: „Консерваторите не биха харесали автомобила”
Концернът на Hyundai няма архитектура, предназначена специално за електрически автомобили, които (по аналогия с MEB от VW Group) могат да бъдат използвани от всички марки. Наличните електрически автомобили (Ioniq, Kona, Niro, Soul) са построени върху традиционни платформи, предназначени за двигатели с вътрешно горене и хибридни системи. Според вътрешни източници чисто електрическа платформа ще се появи след около две години и ще бъде фокусирана върху сегментите B и C. Следователно, дизайнерите имат време не само за рутинни, но и за експерименти със смели концепти. Един от тях ще бъде марката Genesis и ще бъде представен на 17 април в Ню Йорк.
Миналогодишният автомобил Genesis Essentia (на снимката), който е първият електромобил на марката, изглежда скоро ще влезе в серийно производство. Говорейки за новия концепт, дизайнерът Люк Донкерволке спомена научната фантастика и отбеляза: „Консерваторите не биха харесали автомобила”.
Наред с демо автомобила, марката Genesis ще пусне американската версия на обновения седан G90 в Голямата ябълка, докато серийният кросоувър GV80 ще се появи в края на годината.
Дизайнерът Люк Донкерволке намекна, че новият концепт ще използва 3D технология за печат, която вече е тествана с прототипа Essentia. Но ако там има елемент от карбон, сега корейците ще отпечатат нещо по-съществено, като например рамка на седалка. Като цяло експозицията на концерна Hyundai в Ню Йорк придоби доста ясни очертания: на сцената трябва да гастролира компактен кросоувър Hyundai Venue, нова Sonata и прототип на KIA.