Подмарката Geometry на Geely представи електрическия седан G6 и електрическия SUV модел M6. Евтините електромобили ще бъдат предлагани и в Европа.
Малко преди да се разрази корона пандемията, китайската автомобилна група Geely представи нова марка. Тя носи името Geometry и продава достъпни електрически автомобили на вътрешния си пазар. Три години по-късно, в края на 2022 г., Geely реши да си сътрудничи с унгарския вносител Grand Automotive Central Europe, който има намерение да предлага моделите на Geometry в Унгария, Чехия и Словакия от първата половина на 2023 г. Портфолиото включва седан от среден клас, наречен Geometry A, и компактния кросоувър Geometry C. Наскоро Geometry е усъвършенствал и двата модела и ги е кръстил съответно M6 и G6. Базова цена? В Китай тя е равностойността на по-малко от 20 000 евро. В Европа седанът би трябвало да стартира от над 30 000 евро; същото важи и за кросоувър модела.
Два размера батерии
Технически двата автомобила са идентични. Те са базирани върху усъвършенстван вариант на платформата CMA и имат междуосие от 2700 мм. Мотор със 150 кВт (204 к.с.) (производител Nidec) на предния мост ускорява електрическите автомобили до максималните 150 км/ч. И седанът, и кросоувърът са в каталога с две версии на батерии. Стандартният вариант има енергийно съдържание от 53 кВтч, което според производителя осигурява пробег до 480 километра (M6: 450 км). Като версия за дълги разстояния със 70 кВт седанът G6 може да измине до 620 километра с едно зареждане (M6: 580 км). Данните за пробега с литиево-йонните батерии се основават на китайския стандартен цикъл CLTC и традиционно са по-високи от определените според цикъла WLTP.
Новост на борда: инфо-развлекателна система от Huawei (операционна система HarmonyOS).
В интериора на G6 и M6З специалистите от Geometry за първи път инсталират инфо-развлекателна система, която е разработена съвместно с Huawei и работи с операционната система HarmonyOS. Смартфоните на Huawei би трябвало да могат да се свързват безпроблемно със системата в автомобила, например с оглед на използването на навигационната функция. Контролните уреди също са проектирани като дисплеи и се намират на класическото място зад волана.
Производителят не дава никаква информация за евентуално пускане на пазара в Германия. Известни са единствено усилията за глобализация, формулирани в пътната карта „Smart Geely 2025“. Но от Източна Европа пътят няма да е много дълъг.