JLR твърди, че повишаването му в по-всеобхватна роля е показател за качествата му
Професор Гери Макгавърн, главен творчески директор на Jaguar Land Rover (JLR), е назначен в управителния съвет на компанията.
Изборът идва само три месеца след като Макгавърн се приземи в настоящата си роля, като преди това бе директор на дизайна само за марката Land Rover - позиция, която сега заема Масимо Фрасела.
В новото си качество на член на борда, McGovern ще контролира „творческото ръководство“ както за марките Jaguar, така и за Land Rover, ход, който според компанията „подчертава жизненоважното значение на творчеството за продължаващия просперитет на Jaguar Land Rover“ .
Изпълнителният директор на JLR Тиери Болоре каза: „Разширените отговорности на креативния директор Гери включват лидерство в дизайнерските функции както на Jaguar, така и на Land Rover, подобрявайки и развивайки характера, отличието и личността на всеки с обичайната му страст и енергия.
„Освен това, за да продължи да издига и защитава нашите две страхотни марки, ролята на Гери сега ще включва творческа насока във всички глобални визуални комуникации на Jaguar и Land Rover, осигурявайки последователен външен вид и усещане, подобаващо на всеки от отличителните им герои.
„Иновативният и новаторски подход на Гери ще продължи да влияе и да ни вдъхновява, както и да обогатява опита на клиентите по целия свят.“
Макгавърне отговорен за проектирането на редица основни модели Land Rover, включително Range Rover Evoque, Range Rover Sport и възродения Defender. На новата си позиция той ще се съсредоточи допълнително върху продукцията на Jaguar.
Смята се, че той преминава към консултантска роля в навечерието на 65-ия си рожден ден, в който момент политиката на Tata Group е да се оттегли, както направи бившият изпълнителен директор сър Ралф Спет, преди да замине през 2020 г.
Макгавърн приветства новото си назначение като "чест" и приветства "възможността да ръководя екипа си в творческото преосмисляне на Jaguar, както и продължаването на трансформацията на Land Rover".
„Оставам убеден в истинската стойност на дизайна за изграждане на справедливост на марката, като в крайна сметка обогатяваме живота на нашите клиенти“, добави той.