Ще трябва да изчакаме, за да видим масовите автомобили, работещи на водород
Приета миналата сряда, Берлинската програма предвижда 9 млрд. евро за разработване на автомобили с водородно задвеижване. Германия се стреми към производствен капацитет от 5 гигавата до 2030 г. и има за цел да се превърне в номер 1 в света. Повратна точка за тази нова технология.
9 млрд. евро. Това е големият план за водорода, току-що обявен от Берлин. Целта на германското правителство е да стане първият производител и потребител на тази енергия. Истински повратен момент за тази енергия, както посочва министърът на икономиката Петер Алтмайер.
„Поради съображения за конкурентоспособност и преди всичко за постигане на нашите климатични цели Германия иска да стане„ номер едно“.
Приета в сряда, програмата предвижда 7 млрд. за развитие на вътрешния пазар на водорода и 2 млрд. за сключване на международни партньорства. Германия предвижда да постигне производствен капацитет от 5 гигавата до 2030 г. и 20 гигавата преди 2040 г.
Водородът, истинската енергия на бъдещето?
В момента водородът се нуждае от суровина, която ще бъде произвежана в Германия. Целта на немците е в бъдеще е да бъде произвеждан „зелен“ водород от вятърни турбини или слънчеви панели. Нека си припомним, че водородният автомобил е електрически автомобил (който има горивна клетка), следователно със зелена енергия и който отделя само вода. Що се отнася до автономния пробег, понякога той може да достигне 800 км/ч и може да се зарежда за 5 минути, като използва специална помпа.
Въпреки това ще трябва да изчакаме известно време, за да видим масовите автомобили, работещи на водород, защото цената на производството на тези превозни средства днес е много висока. Необходими са не по-малко от 60 000 до 70 000 евро, или дори повече, за да станете собственик на автомобил, задвижван с водород. Камионите, контейнеровозите, влаковете и автобусите на първо време са по-подходящи за масово производство. За тази цел обявиха, че първите водородни влакове ще се движат през 2022 г.