С цел да се избегнат потенциални инциденти, причинени от неправилно използване на името
Министерството на транспорта на Германия поиска от американската компания Tesla с писмо, в което се казва, че не трябва да използва термина "автопилот" в рекламите на своите електрически автомобили, съобщава Reuters, като се позовава на Федералното автомобилно ведомство на Германия (KBA).
Министерството отбелязва, че определението "автопилот" в продължение на десетилетия се използва в космическата и авиационната технология и включва способността за безопасно изпълнение на техните функции без човешка намеса. Електрическите автомобили на Tesla дори в автоматичен режим на управление изискват контрол от страна на водача и понятието "автопилот" може да доведе собствениците на Tesla до заблуда относно истинските възможности на електромобила. С цел да се избегнат потенциални инциденти, причинени от неправилно използване на името на системата, американският автомобилен производител е призован да се откаже от използването на термина "автопилот" термин в рекламите на неговите продукти.
Известно е, че в началото на август в предградията на Пекин седан Tesla Model S попадна в пътен инцидент, който не успя при режим автопилот да избегне сблъсък с паркиран на пътя автомобил. При произшествието няма пострадали, но собственикът на електрическия автомобил Tesla обвини, че компанията надценява възможностите на колата и въвежда клиентите в заблуда, след което американският производител на електрически автомобили преименува функцията "автопилот" в своите електрически автомобили за китайския пазар с нищо не значещото "асистент при управление".