Италианският екипаж се носи пред всички 131 екипажа със скорост 15 възела
Изстрелът, даден от оръдието в крепостта над Grand Harbour в Малта сутринта на 20 октомври 2018 г. в 11.00 часа възвести началото на 39-ата регата Rolex Middle Sea. Стартовата линия беше пресечена от 131 екипажа, вместо от 149-те участници в историческата малтийска регата, която тази година отпразнува своята 50-а годишнина от първото си издание през 1968 г.
В облачната сива утрин, с вятър от 15 възела, духащ откъм бурното Североизточно море, първата категория, която трябваше да стартира, беше тази на многокорпусниците (MOCRA). Между тях, освен Maserati Multi 70, е и английският MOD 70 PowerPlay, със скипер Ned Collier Wakefield, който пръв пресече стартовата линия, непосредствено следван от италианския тримаран.
Вече извън пристанището, Maserati Multi 70 задмина на пълна скорост и с опънати платна PowerPlay и сега плава на първа позиция със скорост 15 възела. На трето и четвърто място са съответно катамараните Allegra и R-SIX.
Няколко минути преди старта Giovanni Soldini каза: "Трябва да успеем да намерим добър вятър докато стигнем до Сицилия, като след това ветровете ще отслабнат и ще станат нестабилни, превръщайки в доста по-сложно преминаването на Реджо Калабрия и Стромболи. Лодката е в пълна ветроходна конфигурация със всички платна, готова е, екипажът е в добра форма и ние ще направим всичко възможно, както обикновено! "
На борда на Maserati Multi 70, с капитан Giovanni Soldini, има 7 професионални моряци: италианците Vittorio Bissaro (тактик), Guido Broggi (оператор главно платно), Nico Malingri и Matteo Soldini (и двамата едновременно отговорни за механизмите и вторичните платна), испанците Carlo Hernandez Robayna (втори оператор главно платно) и Oliver Herrera Perez (такъми) и французинът François Robert (помощник такъми, механизми и допълнителни платна).
Маршрутът на Регатата на Малта е от 606 морски мили и минава около Сицилия по посока обратна на часовниковата стрелка, минавайки на север от Stromboli, западно от Favignana и Pantelleria и на юг от Lampedusa, преди да се отправи към финишната линия във Валета.
George David, който през 2007 г. пресече финалната линия на борда на Rambler за 47 часа, 55 минути и 3 секунди, държи рекорда за скорост.
Рекордът за категорията многокорпусници (MOCRA) беше поставен от Maserati Multi 70, който през 2016 г. завърши регата за 49 часа, 25 минути и 1 секунда.
Предизвикателното на регатата се подкрепя от Maserati, основният спонсор, който и дава името на тримарана, и Aon като съспонсор, заедно с официалния доставчик на екипите, Ermenegildo Zegna.
Специални благодарности и на Boero Bartolomeo S.p.A. и Garmin Marine.