Италианската дизайнерска работилница Giugiaro разкри концепцията Parcour
Концепцията кросоувър трябва да съчетае спортния дух с ефективността, за да може автомобилът да се чувства на всички терени като у дома си.
Как трябва да изглежда спортният автомобил за свободното време във всяка житейска ситуация - това показа Giugiaro на автомобилното изложение в Женева със своята концептуална разработка Giugiaro Parcour, която е конструирана върху вече съществуващата SUV платформа от VW концерна. Giugiaro Parcour е 4,35 метра дълъг, 2,08 метра широк и при нормална конфигурация 1,34 метра висок. С помощта на въртящия се регулатор в пилотската кабина просветът може да се настрои в три степени от 21-33 см посредством хидравлично повдигане. Към това се регулират четири от осемте вградени амортисьора. Всеки втори амортисьор на амортисьорната двойка се включва в употреба при трудни офроуд терени.
Giugiaro Parcour с мощността на Lambo
За да може да покорява всички терени, зад двамата пътници Parcour има монтиран 5,2-литров V10 двигател от фирмата Lamborghini. Той освобождава 550 к.с. с 540 Нм въртящ момент към четирите постоянно задвижвани колела. Доколко дългокракият Giugiaro е спортен автомобил, това доказват постиженията на пътя. Parcour спринтира от нула до 100 км/ч за 3,6 секунди, максималната скорост е 320 км/ч. Задвижването става посредством седемстепенна трансмисия с два съединителя.
Дизайнът на Giugiaro Parcour напомня настоящите модели на Lambo. Предната част на автомобила има относително голяма решетка, която носи тесните LED светлини. Предният капак е снабден с големи вентилационни отвори, другите големи вентилационни канали са разположени пред задните колела. Задната част наподобава предницата се отличава с LED елементи и дифузор. Вратите на каросерията, която е изработена изцяло от ламинат с въглеродни влакна, се отваря нагоре. Върху тях са инсталирани малки камери за обратно виждане, които изместват конвенционалните огледала.
Giugiaro Parcour като Coupé и Roadster
Изработеният от стъкло капак на двигателя осигурява свободен поглед към V10 машината. В допълнение към затворената версия Giugiaro представи в Женева и открита версия на Giugiaro Parcour. Там задните колони завършват с елементи за защита срещу преобръщане. Предните и страничните стъкла са без рамка.
В редуцираното вътрешно пространство доминират алуминия и карбона. Високата централна конзола на Giugiaro Parcour, където са наредени обслужващите елементи, разделя водача от пътника. Допълнително други обслужващи елементи има разположени на горната и долната част на волана, а потокът от информация се осигурява от голям LCD екран непосредствено пред водача.
За възможно серийно производство италианците не дават информация. Като се вземе предвид избора на технически компоненти и най-вече факта, че Giuguaro е дъщерно дружество на VW, в Parcours би могло да се открие бъдещата визия на оповестения вече проект за SUV с марката Lamborghini.